Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:04:00 GMT

حیدری: مشهد قطب خلاقیت کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۶۱۹۸

حیدری: مشهد قطب خلاقیت کشور می‌شود

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: افتتاح کارخانه فناوری اقدام بسیار مهمی برای نگهداشت افراد خلاق در شهر بوده و با جلوگیری از مهاجرت آنها از مشهد این شهر را به قطب خلاقیت کشور تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از روز گذشته، اظهار کرد: امنیتی که امروز با همه شرایط و ظرفیت‌های کشور در حوزه جغرافیایی داریم مدیون نیروی انتظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی انتظامی در صیانت از مرزهای مشترک استان خراسان رضوی و کشور افغانستان، افزود: ناجا از نظر تنوع خدمات بی‌شباهت به مجموعه شهرداری نیست؛ نظم اجتماعی موضوع مهمی است که بخش مهمی از آن مدیون ناجا بوده و در استان انضباط و نظم خوبی برقرار است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هیئت دولت روز گذشته بالاخره نماینده خود در استان را منصوب کرد؛ در دوران استاندار پیشین، آقای رزم حسینی هم‌افزایی در مجموعه مدیریت استان و مدیریت شهری به خوبی شکل گرفت و برای استاندار جدید نیز در ارائه خدمات، تقویت امید و اعتبار و ایجاد آرامش در استان آرزوی توفیق داریم.

وی با اشاره به درپیش بودن روز آمار و برنامه‌ریزی، ادامه داد: ظرفیت و امکانت شهر بسیج شده تا اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات، شهر هوشمند و برنامه‌ریزی شهری به خوبی پیش رود و طرح شهروندسپاری، توسعه اکوسیستم استارتاپی و اقتصاد دیجیتال، به سرانجام برسد.

حیدری با بیان اینکه کارخانه نوآوری تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد، افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای جامعه خلاق و نوآور سرمایه‌گذاری شده تا در این مجموعه آموزش ببینند.

وی ادامه داد: محور فناوری جغرافیایی استان حول این کارخانه شکل گرفته که می‌تواند این منطقه را به قطب فناوری اطلاعات تبدیل و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را در خود متمرکز کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این کار اقدام بسیار مهمی برای نگهداشت افراد خلاق در شهر بوده و با جلوگیری از مهاجرت آنها از مشهد این شهر را به قطب خلاقیت کشور تبدیل می‌کند.

حیدری با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد فرایندها و امضاها در مدیریت شهری کاهش یافته و فرایندهای جدیدی تعریف شده، ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی برای هوشمندسازی شهر مشهد پیشرفت خوبی داشته و اپلیکیشن "شهرمن" نیز تاکنون ۱۴ هزار کاربر جذب کرده و بسیاری از خدمات شهرداری را به مردم ارائه می‌کند؛ این موفقیت‌ها ناشی از روحیه تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه مدیریت شهری مشهد بوده و امید است در این زمینه بتوانیم از ظرفیت‌های ملی نیز استفاده کنیم.

کد خبر 450598

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خلاقيت و نواوري فناوری های نوین شهر خلاق شوراي شهر مشهد رئيس شوراي شهر مشهد محمد رضا حیدری کارخانه فناوری شهر هوشمند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا، استانداری و فرمانداری همیشه در کنار هم بوده‌اند و از برکت این همدلی بسیاری از مشکلات استان و شهر رفع شده است.

وی افزود: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده نیز کماکان کنار هم مشکلات باقی مانده که احصا شده است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوعاتی همچون آب که مشکل اول است و دیگر موضوعات همچون قطار سریع السیر که جز رویاهای شهر ما است، تصریح کرد: قطار شهری، رینگ چهارم، حمل‌ونقل بین شهری به‌ویژه خط هوایی که مقدمه‌ای برای توسعه گردشگری است، مورد توجه است.

قاسم‌زاده گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

کد خبر 748828

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم