Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:51:58 GMT

تعقیب قضایی کرونایی‌های که در قرنطینه نمی مانند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۶۶۱۶

تعقیب قضایی کرونایی‌های که در قرنطینه نمی مانند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونایی های که در قرنطینه نمی مانند به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی قطعا قابل پیگرد و تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

سید علی ملک حسینی روز دوشنبه ۲۸ مهرماه در نسشت ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: قرار نیست که جور ۱۰ درصد جامعه که پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از کروناویروس رعایت نمی کنند را ۹۰ درصد جامعه بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: قطعا کسانی که کرونایی قطعی هستند و باید در قرنطینه مراقبت و محافظت کنند در صورتی که در جامعه و اماکن عمومی رفت و آمد داشته باشند و خطری را برای افراد و آحاد جامعه ایجاد کنند به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی قطعا قابل پیگرد و تعقیب قضایی می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: افراد و صنوفی و مرتکز هستند با وجود بازرسی های متعدد نظارتی توسط تعزیرات، سازمان صمت و حوزه بهداشت و درمان، دادن تذکر و پلمب همچنان بی توجهی می کنند این افراد را دستگاههای متولی به مراجع قضایی گزارش دهند تا علاوه بر بزه تهدید علیه بهداشت عمومی می توانیم از مجازات های تکمیلی استفاده کنیم.

ملک حسینی تصریح کرد: یکی از مجازات های تکمیلی ارائه خدمات رایگان است که این افراد متخلف را می توانیم حکم به ارائه خدمات رایگان در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها دهیم.

وی ادامه داد: از ابتدا شیوع کروناویروس تاکنون تعداد قابل توجهی از کارکنان مراجع قضایی استان به این بیماری ویروسی مبتلا شدند .

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج بیان کرد: مراجعه به دادگستری‌ها در سطح استان زیاد است که هم همکاران ما و هم خود مردم در معرض خطر هستند البته در این خصوص برنامه ای داریم که ارباب رجوع ها با نوبت قبلی به مراجع قضایی استان مراجعه کنند.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس دادستان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد