Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد گفت: مگس میوه مدیترانه ای تهدیدی جدی و با خسارات زیاد  علیه باغات مرکبات عنبرآباد است. 

"محسن طاهری" در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به مشاهده آفت مگس میوه مدیترانه در باغات کوهپایه ای دهستان های امجز و جبالبارز جنوبی، کشاورزان نسبت به کنترل و جلوگیری از خسارت به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آلوده شده ۳۶۰ هکتار از باغات مرکبات این منطقه خبر داد و افزود: طی ردیابی و پایش باغات منطقه، قریب به ۳۶۰ هکتار مرکبات در مناطق کوهپایه ای دهستان امجز و جبالبارز جنوبی به آفت مگس میوه مدیترانه ای آلوده شده است.

طاهری با اشاره به نحوه رشد و نمو مگس میوه مدیترانه ای اظهار کرد: این آفت در تابستان فعالیت خود را از درختانی نظیر هلو و انجیر شروع کرده و با اتمام میوه های تابستانی در شهریورماه خود را به باغات مرکبات نواحی کوهپایه ای رسانده است. 

وی در ادامه گفت: این آفت زیر پوست میوه با فرو کردن تخم ریز خود تخمگذاری می کند که تخمها پس از تفریخ  و به مرحله لارو درآمدن از میوه تغذیه کرده و فساد وگندیدگی ایجاد می کند .

طاهری نسبت به میزان خسارت این آفت به باغات مرکبات هشدار داد و افزود: خسارت این آفت بسیار زیاد و حیاتی است به دلیل اینکه به میوه آن هم در مرحله رنگ پذیری خسارت می زند.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد از کشاورزان خواست برای کنترل و جلوگیری از خسارت آفت اقدامات ارائه شده را انجام بدهند و گفت: باغداران باید در باغات خود تله جهت ردیابی نصب کنند و حتی الامکان میوه ها را زود برداشت و به سردخانه منتقل یا به بازار عرضه کنند. 

طاهری با توصیه به باغداران اظهار کرد: باید پس از برداشت محصول میوه های آلوده و ریخته شده زیر درخت جمع آوری و در عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتری خاک دفن  شوند و همچنین در نقاطی که جمعیت این آفت طغیانی است با سم مالاتیون ۲ در هزار و دیپترکس ۱.۵ در هزار قبل از طلوع آفتاب، داخل و بیرون تاج درخت سمپاشی شود.

 وی بر لزوم استفاده از تله های جلب کننده تاکید کرد و افزود:تله های جلب کننده جهت مبارزه ۸۰ عدد در هکتار می باشد که با نظر کارشناسان پهنه مربوطه انجام شود.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد اضافه کرد:در صورت عدم مبارزه و کنترل آفت، با توجه به اینکه دامنه میزبانی گسترده در گونه های گیاهی مختلف اعم گرمسیری و سردسیری دارد لذا تهدیدی بسیار جدی علیه کشاورزی خصوصاً باغات مرکبات جنوب استان کرمان که منبع امرار و معاش و اشتغال خانوارهای بسیاری است خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مگس مديترانه اي اخبار شهرستان ها کرمان استانی شهرستانها جنوب کرمان مگس میوه مدیترانه ای باغات مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز

حسین طاهری در گفتگو با تسنیم، از ثبت هفتم اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

به گزارش «زی‌سان»، وی افزود: همچنین در دو سال گذشته با تلاش پیشکسوتان صنعت گز و همراهی دکتر طغیانی موفق شدیم که گز، سوهان عسلی، لوز و شیرینی کرکی را در فهرست عناصر ناملموس ملی به نام اصفهان ثبت کنیم.

رئیس جمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان تصریح کرد: پیش از این پولک و نبات هم به نام اصفهان ثبت شده بود و می‌توان گفت که اصفهان تنوع بی‌نظیری از انواع شیرینی‌های سنتی دارد و در این راستا تلاش کردیم تا محصولات سنتی را به عنوان عناصر هویتی شهر اصفهان به ثبت برسانیم و در قدم بعدی به دنبال توسعه این محصولات هویتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی قدمت گز پرداخته و گفت: گز مهم‌ترین شیرینی سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه بر می‌گردد و در طول ۵۰۰ سال گذشته توسط مردم اصفهان حفظ و توسعه پیدا کرده است. همچنین مدارک و مستندات بسیاری از جمله سفرنامه پولاک اتریشی و مورخان ایرانی دال بر مالکیت فکری و معنوی مردم اصفهان بر این محصول است.

طاهری اصفهان را بزرگترین تولید کننده گز در جهان دانست و گفت: در بسیاری از کشور‌های جهان نام گز با اصفهان عجین شده و گز اصفهان شهرت جهانی دارد.

طاهری افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد چشم‌گیری در شکل‌گیری واحد‌های تولید گز در اصفهان بوده‌ایم و امیدواریم که این هنر- صنعت به رشد و پویایی خود ادامه دهد.

 

tags # اصفهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو