Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رباط کریم گفت: تا تعیین تکلیف نهایی قانونی در کنار صنعتگران هستیم و اجازه نخواهیم داد حتی یک واحد تولیدی در سال جهش تولید تعطیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نظام ملکشاهی در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، و دهمین جلسه کمیته اشتغال که با حضور فتحعلی محمدزاده، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در معیت هیئت همراه و تنی چند از اعضای هیئت مدیر شهرک صنعتی پرند در محل حوزه فرماندار برگزار شد، پس از ارئه گزارش در خصوص پتانسیل و ظرفیت موجود شهرستان و تاکید بر این مهم که بسیاری از کارخانه های تولیدی و صنعتی شهرستان جزو برندهای برتر کشور قلمداد می شوند و در امر صادرات فعال هستند، در راستای طرح توسعه شهرک های صنعتی و رفع دغدغه صنعتگران شهرستان به ویژه 400 واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی واقع در فاز یک شهرک صنعتی پرند به جهت نداشتن مشکل پروانه صنعتی بیان کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا مشکل شهرک های صنعتی و صنعتگران را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده مرتفع نماییم تا بتوانیم با فعالیت واحدهای مذکور بر تعداد شاغلان در شهرستان بیفزاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت با اشاره به مصوبه شورای تامین در خصوص رفع مشکل حادث شده، عنوان کرد: در اسفند ماه سال 94 پیرو مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران، پروانه بهره برداری برای درخواست کنندگان صادر شد که در سال 95 با ورود سازمان بازرسی، مشکلات مورد رصد قرار گرفت که ابطال فعالیت کارخانه ها صادر شد. در سال 96 به دلیل متضرر نشدن صنعتگران دستور فعالیت موقت توسط دیوان عدالت اداری اجرایی شد که دوباره سازمان بازرسی به موضوع ورود می کند تا این که پیشنهاد اخذ مصوبه ادامه فعالیت با عنوان شهرک صنعتی به کمیسیون زیربنایی هیئت دولت ارجاع می شود و سپس رای ابطال دوباره صادر می شود که برای احقاق حق صنعتگران و تعیین تکلیف این مجوز فعالیت نیم بند، در آخرین جلسه شورای تامین در هفته گذشته مقرر شد تا تصمیم نهایی مدیریت فاز یک در اختیار فاز 2 که دولتی است قرار گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا با این تصمیم مشکل ایجاد شده مرتفع می شود و صنعتگران امکان دریافت مجوز فعالیت به عنوان شهرک صنعتی را خواهند داشت، اظهار کرد: در این جلسه پس از رایزنی های انجام شده، مقرر شد شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و فرمانداری پیگیر مجوز از هیئت وزیران باشند و از سوی دیگر شرکت عمران پرند که مالک و واگذار این زمین ها بوده جلسه ای با وزارت راه و شهرسازی برای رفع موضوع در کم ترین بازه زمانی ممکن تشکیل دهد.

مقام عالی دولت در شهرستان رباط کریم در ادامه افزود: در خصوص رد مصوبه شورای تامین شهرستان توسط شرکت شهرک صنعتی پس از ارائه ادله کافی، موضوع به دادستانی ارجاع خواهد شد تا پس از تصمیم این مقام قضایی تعیین تکلیف نهایی صورت پذیرد که در صورت صلاحدید، مجوز 400 واحد کنونی نیز مشابه 14 واحد گذشته صادر شود یا از احکام مشابه استفاده شود تا بتوانیم حامی ایثارگران اقتصادی باشیم تا بیش از این متضرر نشوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرک های صنعتی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه