Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش تابناک، به نوشته روزنامه گاردین، این مرد که گمان برده می شود یک کارمند وزارت تجارت بین الملل است در راستای یک تحقیقات ۱۵ ماهه دستگیر شد.

سر کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا در ژوئیه ۲۰۱۹ در پی افشای یک سری اسناد محرمانه او با محتوای انتقادهایش از ریاست جمهوری پر آشوب دونالد ترامپ و این ادعا که او ناامنی را اشاعه داده، مجبور به استعفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن، وی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را "بی‌منطق"، متزلزل و ناکارآمد توصیف می‌کرد.

وی در عین حال هشدار می‌دهد که نباید رییس جمهور آمریکا را دست کم گرفت.

فایل‌های لو رفته از سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود و در آنها سفیر بریتانیا گزارش‌های منتشر شده در خصوص "درگیری‌ها و هرج و مرج" حاکم بر کاخ سفید را "تقریبا درست" دانسته است.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دیگر با داروک همکاری نخواهد کرد و بوریس جانسون که در آن زمان یک نامزد رهبری حزب محافظه کار بود از سفیر کشورش حمایت چندانی نکرد.

سه روز بعد از دستگیری این مرد، استیو اجینگتون، خبرنگاری که افشاگری های اولیه را دریافت کرده بود، مطالب ادعایی تازه‌ای را در نشریه سان منتشر کرده و مدعی شد، داروک از سوی وزارت دادگستری آمریکا از بابت دادن اطلاعات حساس به یک خبرنگار سابق سی.ان.ان مسول پوشش وزارت امور خارجه، مورد تحقیقات قرار گرفته است. طبق گزارش سان، داروک بعد از انجام یک تحقیقات از اتهامش تبرئه شد.

میشل کوسینسکی، خبرنگار سابق سی.ان.ان که نامش در گزارش سان برده شد، در توئیتی نوشت: حجم قابل توجهی مطالب اشتباه و غلط درباره آنچه در برخی نشریات راستگرا هم اکنون گزارش می شود وجود دارد. یک به اصطلاح تحقیقات درباره افشاگری انجام یک چنین افشاگری را نشان نداد. معنی آن این است که با وجود همه این ماجراهای فهرست شده –اطلاعات حساس از جانب سفیر سابق نیامده بودند. به نظر می‌رسد که من یک سری منابع خوب داشتم و کارم را انجام دادم.

کوسینسکی اظهار کرد، اطلاعاتش درباره یک نشست احتمالی میان مقامهای آمریکایی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از داخل حلقه نزدیک به ترامپ آمده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جریمه کرونایی چالش مومو تحریم های تسلیحاتی مذاکرات لبنان و اسرائیل هوشیار زیباری انسولین ترامپ سفیر سابق انگلیس جریمه کرونایی چالش مومو تحریم های تسلیحاتی مذاکرات لبنان و اسرائیل هوشیار زیباری انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله

سیدجواد میردوستی اظهار داشت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

به گزارش تسنیم، میردوستی گفت: سه متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.

 

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد. یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • دزد قطعات پل های آهنی کهریزک دستگیر شد
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله