Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در بازدید از سازمان بازرسی کل استان که به مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس این سازمان صورت گرفت با بیان اینکه سازمان بازرسی چشم و گوش نظارتی قوه قضائیه محسوب می شود و باید از تمام توان و ظرفیت های قانونی خود در امر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و در نهایت تهیه گزارشات فنی و کارشناسی و حقوقی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 امروز اگر شاهد نابسامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه ها هستیم شاید حاصل برخی ترک فعل هایی است که یک مدیر از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بالاخص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی بی توجهی، سهل انگاری و یا غفلت کرده است؛ این هنر نیست که مدیری بدون درگیری جدی باچالشهای حوزه مدیریتی در حاشیه خدمت کند هنر مدیر آن است که در دوران تحریم با جسارت، صلابت و تمام قوت به میدان مبارزه با تحریم و بیش از آن مبارزه با فساد در درون مجموعه خود بیاید.
وی افزود: به فضل خدا استان یزد از مدیران و کارکنان متدین و متشرع ، پاکدست و باصفا و صداقت و اهل خدمت بی منت  و برخوردار از سلامت نفس است و باید مراقبت شود حفظ این وضعیت و ارتقای سلامت نظام اداری را با امرنظارت هدفمند و موثر سازمان بازرسی رقم زد.
دهشیری تصریح کرد: البته نظارت ها نباید به گونه ای باشد که مدیر شجاعت و جسارت و فرصت و مجال خدمت خود را از دست دهد بلکه باید نظارت ها پیشگیرانه و همراه با ارائه طریق صورت گیرد و از مدیران سالم، اثربخش، شجاع و ریسک پذیر به ویژه در حوزه مقابله با تحریم و فساد حمایت شود و مورد تشویق قرار گیرند.
وی در تبیین نقش سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان به عنوان یکی از بازوان دستگاه قضایی بر حسن جریان امور و  اجرای درست قوانین و حاکمیت قانون در ادارات و سازمان ها نظارت مستمر دارد.
دهشیری از قضاوت و نظارت به عنوان دو وظیقه اصلی قوه قضائیه یاد کرد و افزود: بخش نظارت قوه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری نهاده شده است.
وی با بیان اینکه در دوره تحول و باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  وظیفه قوه قضاییه و به خصوص سازمان بازرسی مضاعف شده است اظهار داشت: تحقق امنیت ، نظارت و پیاده شدن قانون در ادارات مستلزم برنامه ریزی و وقت گذاری و اولویت بندی سازمان بازرسی کل کشور است.
رئیس شورای قضائی استان با اشاره به تدوین سند تحول و امنیت قضایی بیان داشت" برنامه های دستگاه قضایی و سازمانها باید منطبق با این اسناد  تنظیم و عملیاتی شود. 
وی ضمن اشاره به رویکرد جدید سازمان در دوره تحولی قوه قضائیه بر  توجه به ترک فعل ها و شناسایی گلوگاههای فساد و  حمایت از مدیران ریسک پذیر  اظهار داشت: باید در حوزه ساخت و سازها، واگذاری ها و هم در حوزه مدیریت هایی که کم کم فساد یک مدیر و مجموعه ای را در بر می گیرد نظارت فیزیکی و الکترونیکی بیشتری توسط سازمان بازرسی صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال سازمان بازرسی برای یک بار از طرح های واگذاری سازمانهای متولی اراضی استان لیستی تهیه و باهمکاری نهادهای مرتبط  بررسی لازم و اقدام قانونی معمول دارد تا نیازی به ورود دادستانی به این موضوعات نباشد. 
وی به انتظارات مردم از سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت:  با توجه به شرایط اقتصادی و بازار و عدم ثبات قیمت ها مطالبه گری مردمی از جمله به این سازمان افزایش داشته که کار را برای سازمان بازرسی در پیگیری و حل آنها دشوار ساخته است.
دهشیری در پایان با تقدیر از زحمات سازمان بازرسی و حضور قوی در برخی از پرونده ها گفت: با دقت و نظارت بیشتر بر حسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری می توان از تشکیل بسیاری از پرونده ها جلوگیری کرد.
شایان ذکر است در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان های استان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز حضور داشتند.

46

کد خبر 1445108

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روز‌های اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی افزود: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی طرح های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایند‌های اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایند‌های اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی گفت: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکو‌ها و ساترا وجود دارد.
وی تأکید کرد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.
وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات گفت: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.
جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویداد‌های مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی