Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برضرورت هم افزایی بیشتر بین دانشگاه ها و رسانه ها در شرایط کرونا تاکید کرد و گفت: آگاهی‌بخشی، ترویج و تقویت دانش عمومی نسبت به مسائل جامعه سه ضلع وظیفه تخصصی دانشگاه در شرایط شیوع کرونا است.

به گزارش  ایسنا، غلامرضا غفاری امروز در نشست هم اندیشی گفت و گوی دانشگاه و رسانه که در دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی  برگزار شد با بیان اینکه جامعه ای از امید برخوردار می شود که از قابلیت ها و دستاوردهای خوبی برخوردار باشد، تاکید کرد: عرضه کار تخصصی در دانشگاه برای جامعه باعث آگاهی بخشی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، آگاهی بخشی، ترویج و تقویت دانش عمومی نسبت به مسائل جامعه سه ضلع کار تخصصی دانشگاه در شرایط فعلی است.

وی در خصوص نقش نظام آموزش عالی در سلامت روانی و اجتماعی جامعه، تصریح کرد: امروزه در دانشگاه به سمت اقدامات ویژه ای به خصوص در شرایط سخت و بحرانی پیش می رویم و بر مبنای نوع مطالبه جامعه این نگاه را تعیین می کنیم تا اثر گذاری و تاثیرگذاری را به جامعه معرفی کنیم و در معرض اذهان عمومی قرار دهیم. از این نظر نظام آموزش عالی یکی از نهادهای تغییرساز و تغییرآفرین است.

معاون فرهنگی وزیر علوم تاکید کرد: نهاد دانشگاه در ذهن جامعه این گونه تداعی می شود که باید کاری موثر و سودمند انجام دهد. وقتی در این شرایط به سمت دانشگاه می رویم وظایف این نهاد دو برابر می شود؛ چرا که علاوه بر وظایف آموزشی، مسوولیت اجتماعی نیز به آن اضافه می شود. بنابراین، این انتظار وجود دارد که دانشگاه فراتر از مرزهای نهادی و سیستمی خود اقداماتی انجام دهد. اما این نگاه در ذهن تداعی می شود که کار ویژه ناظر بر چه اموری می تواند باشد، در اینجا ابتدا ذهن ها به سمت تولید آگاهی توسط دانشگاه می رود.

به گفته دکتر غفاری، وجه آگاهی و شناختی که به نوعی در دانشگاه وجود دارد فقط نباید محدود به این باشد که آگاهی در اختیار اصحاب دانش است. در این میان، وجه ترویجی برای دانش اهمیت پیدا می کند. شناخت و آگاهی ویژه و تخصصی دانشگاه، جای خود را دارد و باید مسائل اصلی و کلیدی جامعه را که ناشناخته است، حل کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: شناخت بیشتر ویروس کرونا و داروی درمانی بخشی است که باید به آن دست پیدا کرد. این امر در حوزه فعالیت تخصصی و ویژه مراکز آموزشی قرار دارد، اما بخش هایی از شناخت و آگاهی دانشگاه باید در اختیار جامعه باشد. برای بهره مند شدن از سلامت در ابعاد مختلف باید مسائلی را فرا گیریم و فرا گرفتن این مسائل، مسوولیت اجتماعی و ترویج دانش را بااهمیت می کند.

وی خاطر نشان کرد: بستر رسانه زمینه ای برای امکان بخشی به ترویج آگاهی و دانش برای بخش وسیعی از مخاطبان است و به همین دلیل، گفت و گوی دانشگاه و رسانه مطرح می شود. وقتی این دو مجموعه کنار هم قرار گیرند و هم افزایی ایجاد شود، موثر جلوه می دهد و احساس نشاط و شادکامی به آگاهی جامعه برمی گردد. اگر این داشته ها با دستاوردهای تخصصی ترکیب شود احساس پشتیبان داشتن در بین مردم پدید می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

محمد کرمی در جلسه با مدیر کل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد،گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری‌های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثر گذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت‌ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی‌های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه‌ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری