Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:50:38 GMT

کمر همت رسانه ها برای نجات محلات آسیب پذیر

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۸۹۱۲

کمر همت رسانه ها برای نجات محلات آسیب پذیر

ایسنا/گیلان رسانه های گیلانی برای نجات محلات آسیب پذیر و رساندن مشکلات این مناطق به گوش مسئولان کمر همت بستند.

مناطق آسیب پذیر به مناطقی اطلاق می شود که از سایر مناطق با توجه به شرایط مختلف از رفاه اجتماعی و امکانات شهری کمتری برخوردار هستند و لذا برنامه ریزی در این مناطق می تواند به مقابله با آسیب های و مشکلات در حوزه های مختلف کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلات آسیب پذیر در هر شهر، معضلات مربوط به خود را دارند که باید به فراخور وضعیت و آسیب های اجتماعی به وجود آمده، برنامه ریزی و هدف گذاری های لازم انجام و برای رفع آنها اقدامات عملی کرد.

محله سیاه اسطلخ یکی از محله‌های محروم شهرستان رشت و دارای جمعیتی بیش از ۵۰۰۰ نفر است که در حال حاضر از ابتدایی‌ترین امتیازات و امکانات شهری برخوردار نیست و آلودگی‌های ناشی از عبور رودخانه گوهررود از وسط این محل باعث بروز مشکلات فراوان و ناراحتی مردم منطقه شده است.

رسانه ها صدای رسای مردم در پیگیری مطالبات  مناطق آسیب پذیر

مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در بازدید اصحاب رسانه از مناطق آسیب پذیر شهر رشت با بیان اینکه محلات آسیب پذیر نیازمند توجه بیشتر مسئولین است اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیرساختی که در موضوعات مختلف در این محلات وجود دارد نیاز است تا مسئولین از نزدیک در این مناطق حضور یابند و در راستای رفع این مشکلات همت گمارند.

وی استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه سازمان بسیج در راستای مطالبه گری مشکلات مردم از مسئولین را از اهداف این بازدیدها عنوان و تصریح کرد: رسانه ها در این بازدیدها به نوعی زبان رسای مردم در پیگیری مطالبات شان هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: برای رفع مشکلات نیازمند نگاه انقلابی و اقدام جهادی هستیم و با بروکراسی اداری و تشریفات سازمانی نمی توانیم کارها را به پیش ببریم.

پارسا، محلات آسیب پذیر شهرستان رشت را هفت محله شامل؛ سیاه اسطلخ، آج بیشه، سلیمانداراب، معلولین، فخب، جماران و ولکس عنوان کرد و گفت: محلات آسیب پذیر ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان رشت را به خود اختصاص داده اند و حل مشکلات این مناطق نیازمند نگاه ویژه مسئولین مربوطه است و می طلبد مسئولین با حضور فیزیکی در این مناطق از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه محلاتی را در سطح شهرستان رشت داریم که از امکانات اولیه چون مشکل آب آشامیدنی سالم رنج می برند و وجود رودخانه هایی که فاضلاب  آنها در داخل رودخانه ها می ریزد بوی بد علاوه بر مردم همان محله، برای رهگذاران نیز ایجاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی گفت: محرومیت زدایی باید براساس سخنان بزرگان به عقیده و راه و رسم زندگی تبدیل شود زیرا مردم به عنوان ولی نعمت این نظام شایسته بهترین ها هستند.

سیاه اسطلخ در حوزه عمران و آبادانی مدتهاست رشدی نداشته است

رضا خوش خلقت نماینده مردم محله سیاه اسطلخ در جریان بازدید خبرنگاران از مناطق آسیب پذیر رشت اظهار کرد: سیاه اسطلخ با توجه به اینکه بالای ۱۳۵۰ خانوار و ۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد، مدتهاست که به دور از نگاه مسئولین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محله سیاه اسطلخ در حوزه عمران و آبادانی مدتهاست رشدی نداشته است گفت: این در حالی است که در گذشته صیفی جات و سبزیجات بخشی های از شهر رشت توسط مردم این منطقه تامین می شد.

نماینده مردم محله سیاه اسطلخ، ادامه داد: این محل دارای ۱۱ شهید و از فرهنگی غنی و بالا و برخوردار است که از مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف رنج می برد.

خوش خلقت با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از عبور رودخانه گوهررود از محله سیاه اسطلخ زمینه ساز بسیاری از مشکلات در این منطقه شده است، افزود: رودخانه گوهررود در این منطقه تبدیل به یک فاضلاب بزرگ شهری شده است و در ایام تابستان بوی بد ناشی از این رودخانه مردم این منطقه و رهگذران را آزار می دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم این منطقه از برخورداری آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند و از آب چاه استفاده می کنند خاطرنشان کرد: در زمینه تامین آب کشاورزی نیز در این منطقه دچار مشکل هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مناطق محروم شهرستان رشت سازمان بسیج محلات آسیب مناطق آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند