Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مریم اقتصاد با بیان این که مشمولان واجد شرایط طرح پوشش بیمه‌ای روستایی به منظور ثبت‌نام می‌توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به مراکز جهاد کشاورزی یا اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند اظهار داشت: زنان و مردان روستایی یا عشایر در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال که فاقد پوشش بیمه‌ای بازنشستگی هستند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پوشش بیمه جدا از بیمه درمان است و به‌ منظور تأمین آتیه و بازنشستگی مشمولان استفاده می‌شود، افزود: حق بیمه سهم مشمول در سال اول رایگان و در سنوات بعدی با یک درصد افزایش به صورت سالانه دریافت می‌شود.

مسئول امور زنان روستایی و عشایری مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین با تأکید بر اینکه متقاضیان پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری نباید تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند ادامه داد: افرادی که تحت پوشش بیمه این طرح قرار می‌گیرند در صورت رسیدن به سن ۶۵ سالگی و پرداخت حق بیمه به مدت ۱۵ سال از مستمری بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

اقتصاد اضافه کرد: این طرح به استناد ابلاغ مشاور مقام عالی وزارت و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در وزارتخانه جهاد کشاورزی آغازشده و پس از جمع‌بندی اطلاعات به صندوق بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارسال خواهد شد.

 مسئول امور زنان روستایی و عشایری مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بیان داشت: افراد علاقه‌مند به ثبت‌نام می‌توانند به صورت غیرحضوری و با تماس با شماره‌های ۰۷۱۵۴۵۲۲۸۴۲ داخلی ۲۰۹ در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش فارس بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ شهرستان قیروکارزین با بیش از ۷۰ روستا و بالغ‌ بر ۵۵ آبادی دارای بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری است که در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع‌ شده است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه روستایی قیروکارزین مریم اقتصاد فارس زنان روستایی بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری جهاد کشاورزی پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه