Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:33:54 GMT

کشف تپه‌نگاره باستانی در کشور «پرو»

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۰۲۷۵

کشف تپه‌نگاره باستانی در کشور «پرو»

کارشناسان یک تپه‌نگاره عظیم از تصویر یک گربه در کشور «پرو» و در نزدیکی خطوط نازکا کشف کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت‌اوریجینز، کارشناسان در کشور «پرو» تصویر عظیمی از یک گربه بر روی تپه‌ای مشرف بر خطوط صحرای نازکا  کشف کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند این تصویر جدید می‌تواند اطلاعات کامل‌تری درباره خطوط نازکا که مشهورترین تپه‌نگاره‌های آمریکای لاتین هستند، فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تپه‌نگاره که قدمتش به ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‎‌گردد در جریان ایجاد دسترسی بهتر به یکی از تپه‌های نزدیک خطوط نازکا کشف شد که برای تماشای این آثار نمای بهتری فراهم می‌کند.

خطوط نازکا که از سال ۱۹۹۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌ شامل صدها تپه‌نگاره می‌شوند که با برداشتن سنگ و نمایان شدن بخشی از زمین که با سایر قسمت‌ها تضاد رنگی ایجاد می‌کنند به وجود آمده‌اند.

«جانی ایسلا» سرپرست تیم باستان‌شناسی این تپه‎‌نگاره‌ها در گفت‌وگویی بیان کرد: «بسیار هیجان‌انگیز است که هنوز می‌توانیم تصاویر جدید کشف کنیم، اما ما می‌دانیم که هنوز تصاویری وجود دارند که کشف نشده‌اند.»

به گفته «ایسلا»، طی سال‌های اخیر بین ۸۰ تا ۱۰۰ تصویر جدید در نزدیکی صحرای نازکا و پالپا کشف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باستان شناسي کشور پرو خطوط نازکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس

تین نیوز

سرپرست راه آهن جنوب از جمع آوری ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲  خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد علی مرادی با بیان این مطلب که وجود گذرگاه های هم سطح غیرمجاز، مخالف با مقوله ایمنی راه آهن است گفت: برای ایمنی ساکنین و همجواران ریلی و سیر و حرکت قطارها و ضرورت ساماندهی گذرگاه های غیر مجاز، با بررسی های روزانه خطوط ریلی، ۲۲۵ گذرگاه غیر مجاز در سال ۱۴۰۲ جمع آوری شد.

مرادی یادآور شد: گذرگاه غیر مجاز به مسیرهایی گفته می شود که بدون هماهنگی، اطلاع، اصول ایمنی و عدم کارشناسی متخصصان راه آهن ، از سوی ساکنین محلی و مردم به صورت مختلف برای ترددهای روزانه بر روی خطوط ریلی ساخته و استفاده می شود که این امر کندی سیر قطارها و  ایجاد حوادث ناخوشایند جانی و مالی برای ساکنین همجوار ریل و راه آهن  را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: خطوط ریلی راه آهن جنوب به علت قدمت و شرایط جغرافیایی در همجواری شهری و روستایی قرار دارد و  به طور مستمر با چالش هایی مانند گذرگاه های غیر مجاز و تخطی به حریم ریلی، سنگ پرانی و … روبرو بوده است. به همین منظور و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ضمن جمع آوری این گذرگاه ها، کارگروه هایی با ماموریت آموزشی و فرهنگ سازی عمومی ساکنین حاشیه خطوط ریلی و حسن همجواری تشکیل شده که با حضور در مدارس، مساجد و … به ارائه آموزش های حضوری و چهره به چهره می پردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم