Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:45:18 GMT

رفع تصرف 6400 هکتار از اراضی آستان قدس رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۰۸۵۳

رفع تصرف 6400 هکتار از اراضی آستان قدس رضوی

سردار افراسیابی گفت: اشرافیت بر اراضی و اماکن آستان قدس توسط یگان حفاظت در مرتبه بالایی وجود دارد و در این راستا 6400 هکتار از اراضی آستان قدس شناسایی و رفع تصرف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت آستان قدس رضوی ظهر امروز در سالن پژوهش‌های حرم مطهر رضوی با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علی اکبر افراسیابی، فرمانده سابق یگان حفاظت آستان قدس رضوی ظهر امروز در این مراسم ضمن اشاره به توفیق خدمت در جوار بارگاه مطهر امام هشتم(ع) اظهار کرد: اگر امروز به نیکی از خدمات آستان قدس یاد می شود زحمات تک تک خادمان رضوی است و برآیند این زحمات در آستان قدس، امنیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه تشکیل بنای جدید و پایه ای امری حساس و مهم است افزود: در ابتدایی که دستورالعمل یگان ابلاغ شد باید به وظایف جدید آشنایی پیدا می کردیم و ساختار ایجاد می‌شد.

فرمانده سابق یگان حفاظت آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس رضوی در 31 استان نمایندگی و فضای استقرار دارد و حوزه استحفاظی و امکانات در راستای صیانت و حفاظت از زیر ساخت و اماکن آستان قدس بررسی شد.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از اراضی وسیع آستان قدس افزود: اشرافیت بر اراضی و اماکن آستان قدس توسط یگان حفاظت در مرتبه بالایی وجود دارد که البته نیاز اولیه کار بود لذا در این راستا 6400 هکتار از اراضی آستان قدس شناسایی و رفع تصرف شد.

سردار افراسیابی تصریح کرد: امروز در چندین استان یگان حفاظت تشکیل دادیم و با کمک مسئولان و معاونان یگان آستان قدس رضوی بهترین یگان مستقر است چراکه ما در مکتب رضوی سربازی می کنیم و بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) ارزش و منزلت بالایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه هر چقدر در امنیت سرمایه گذاری شود ضروری است افزد: در آستان قدس رضوی تمام تلاش را کردیم تا بتوانیم حفاظت کامل و جامع در محدوده آستان ایجاد کنیم که البته این امر زمان بر است.

فرمانده سابق یگان حفاظت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی مرکز ایران اسلامی است و فرمانده همه سربازان رضوی امام رضا(ع) است خاطرنشان کرد: سربازان رضوی در محضر امام(ع) تمام تلاششان را با این نگاه که در محضر امام هستیم انجام دادند و در راستای کسب رضایت الهی بر مدار قانون خدمت کردیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یگان حفاظت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان