Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@14:57:05 GMT

هند یک سرباز چین را در منطقه «لداخ» دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۰۹۵۱

هند یک سرباز چین را در منطقه «لداخ» دستگیر کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در ادامه انتشار خبرها درباره تنش‌های مرزی بین دهلی نو و پکن حالا امروز دوشنبه منابع رسانه‌ای از بازداشت یک نظامی ارتش چین توسط ارتش هند خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش هند در ناحیه «دمشوک» منطقه مورد مناقشه «لداخ» یک سرباز چین را بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای، ارتش هند در حال بازجویی و سوال و جواب کردن از این سرباز چینی است.

گفته می‌شود که از این نظامی، یک کارت عضویت در «ارتش آزادی بخش خلق چین» (ارتش رسمی چین) و برخی دیگر از اسناد پیدا شده است.

بنا بر گزارش‌ها، درجه این سرباز چینی «سرجوخه» و نام او «وانگ یالونگ» است و احتمال می‌رود که او «ناخواسته» وارد خاک هند شده باشد.

منابع خبری گفتند: «احتمال می‌رود که طبق پروتکل موجود (بین دهلی نو و پکن) او (سرباز چینی بازداشت شده) به ارتش چین تحویل داده شود».

هند و چین از جنگ سال ۱۹۶۲ دارای یک خط مرزی کاملا مشخص در منطقه هیمالیا نیستند و در نتیجه این موضوع، درگیری‌های مرزی بین دو طرف هر از چند گاه حادث می‌شود.

تشدید شدید درگیری‌های مرزی اخیر بین دو طرف به ویژه در منطقه «لداخ» که به مرگ و جراحت ده‌ها نظامی انجامید، سبب شد که هر دو طرف مواضع نظامی خودشان را در منطقه مرزی تقویت کنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077584 برچسب‌ها لداخ هند کشور چین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لداخ هند کشور چین سرباز چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند