Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حادثه خیابان ابوذر و ایمن سازی و پایدارسازی‌های صورت گرفته در این محدوده اظهار کرد: در شامگاه پنجشنبه ۱۷ مهرماه، از طریق بیسیم آتش نشانی، از وقوع یک شرایط بحرانی احتمالی در ضلع جنوبی گودی به عمق ۲۳ متر در میدان مقدم خیابان ابوذر که در حال انجام فعالیت ساختمانی بودند، اطلاع پیدا کردیم که به همراه معاون امور شهری، رئیس شهردار ناحیه، رئیس ستاد بحران و معاون شهرسازی به عنوان عوامل منطقه به محل مراجعه کردیم و ستاد مدیریت بحران منطقه را تشکیل دادیم و به این جمع بندی رسیدیم که بحران جدی است؛ به طوری که املاک مجاور طرح باید اختیار تخلیه بگیرند و این کار را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از تصمیم گیری‌های صورت گرفته، همان شب اول وقوع حادثه، حدود ۳۰ واحد مسکونی و تجاری تخلیه شدند و به همین خاطر وقتی اولین ریزش این حادثه در ساعت ۷:۱۰ صبح روز جمعه رخ داد، هیچ مصدومی بر جای نگذاشت.

لطفی با اشاره به جان باختن دو تن در این حادثه تصریح کرد: پس از آن که سازه نگهبان ضلع شرقی و جنوب شرقی به طور کامل فرو ریخت و شاهد دیواره ۲۳ متری ارتفاع خاک سست در دو جبهه شرق و جنوب و شرایط خاصی بودیم و از شب قبل، در محدوده نوار‌های ایمنی کشیده بودیم تا هیچ فردی وارد منطقه پر خطر نشود، اما متأسفانه نگهبان طرح و برادرش به تذکر‌های عوامل انتظامی، آتش نشانی و شهرداری توجه نکردند و وارد محیط پر خطر شدند که به محض ورود آن‌ها که هر دو ۳۰ و ۱۷ ساله بودند، دیواره خاکی سستی زیر پای آن‌ها فرو ریخت و در گود محبوس شدند و پس از تلاش‌های فراوان عوامل آتش نشانی و هلال احمر، سرانجام در ساعت ۳ بامداد روز شنبه، آتش نشانی توانست اجساد این دو عزیز را از محل حادثه بیرون بکشد و تحویل مراجع ذی صلاح و پزشکی قانونی دهد.

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: با توجه به سرشماری چند نوبتی از کارگران کارگاه و جستجو‌های عوامل آتش نشانی در اطراف محل سقوط و پس از اطمینان از حضور نداشتن افراد دیگر در آن جا، به این قطعیت رسیدیم که سانحه دیدگان همان دو فرد مزبور بودند.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع این حادثه، با توجه به گزینه‌های متعدد فنی که در این گونه مواقع مطرح می‌شود و به منظور بررسی پایداری جداره‌های گود، از مشاور ژئوتکنیک حوزه معاونت شهرسازی کمک گرفتیم که در نهایت، به دلیل شرایط پیچیده فنی و اجرایی محیط، گزینه خاکریزی از طریق پشته سازی برای پایدارسازی آن محل مطرح و به ما ابلاغ شد که در این راستا به سرعت معاونت فنی اجرایی، معاونت خدمات شهری و حوزه پسماند شهرداری تهران به کمک منطقه آمدند و با مساعدت مجموعه امکانات حاضر در منطقه ۱۷، در طول پنج شبانه روز توانستیم گود را پایدارسازی کنیم.

شهردار منطقه ۱۷ تهران با اشاره به خطر‌های احتمالی در ۴ جداره گود افزود: به دلیل اینکه دو جداره گود به طور کامل ریزش کرده بود و احتمال فروریزش در دو جداره دیگر نیز وجود داشت، کل گود را با حدود ۲۵۰۰ کمپرسی خاکی که در آن جا تخلیه شد، پر کردیم و در حال حاضر هم محیط کاملا پایدار و مالک موظف است که تمام خسارت‌های وارده به همسایه‌ها را جبران کند و به تمامی موارد قانونی که برای او مترتب است، عمل کند.

لطفی اذعان کرد: پس از وقوع حادثه خیابان ابوذر، در مجموع ۱۴ پلاک در قالب ۲۸ واحد مسکونی و ۱۹ واحد تجاری را تخلیه کردیم که از همان شب حادثه، حدود ۳۰ واحد مسکونی-تجاری تخلیه شد که ادامه تخلیه سازی واحد‌ها نیز پس از این حادثه انجام شد، از این رو به دلیل احتمال گسترده‌تر شدن ابعاد حادثه، محدوده خطر را افزایش دادیم و به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی شهروندان به دلیل لطمه‌های تأسیسات شهری که امکان آن وجود داشت، از حضور شهروندان نیز در آن محدوده جلوگیری کردیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه به خاطر اقدام‌های سریع و همکاری و همراهی‌های لازم و پشتیبانی‌های تمام سازمان‌های دخیل در شهرداری تهران، توانستیم گود میدان مقدم را پر کنیم و پایدارسازی‌ها را انجام دهیم و در بامداد روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه هم معابر مسدود شده را بازگشایی کنیم و در حال حاضر نیز مشاور پیمانکار و مجری حاضر در منطقه و گروهی توسط معاونت فنی-عمرانی منطقه، در حال رصد شبانه روزی املاک اطراف هستند که در صورت مشاهده هرگونه تحرک در املاک، اطلاع رسانی کنند تا تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

شهردار منطقه ۱۷ تهران با تأکید بر پایداری شرایط فعلی میدان مقدم تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تغییرات خاص محیطی را نداشتیم و در حال حاضر شرایط پایدار است و شهروندان آن محدوده در منازل و محل کسب خود حضور دارند و در روز‌های آتی نیز رصد‌ها همچنان ادامه خواهد داشت تا اینکه مالک، برنامه و نقشه‌های پایدارسازی دائم را به ما ارائه دهد تا پس از تأیید شهرسازی منطقه، در خصوص اجرای فوری آن اقدام کنیم.

وی در پایان با اشاره به در دسترس نبودن برآورد ریالی از خسارت‌های وارده خاطرنشان کرد: کارشناس‌های رسمی دادگستری در حال رصد ابعاد این حادثه هستند و موارد مربوطه را اعلام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

درخواست هاشمی برای تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران ستاد بحران شهرسازی شهردار منطقه ۱۷ تهران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری در شهر قزوین به دلیل گودبرداری غیراصولی و ریزش بخشی از سازه توسط آتش نشانان خبر داد.

یاسر شکوری اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی وسازه نگهبان، در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به علت گودبرداری غیراصولی، وسازه نگهبان، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحد‌های خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل ذی‌ربط شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی