Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان بهمنی اظهار کرد: افزایش استفاده از فضای مجازی برای آموزش سبب شده تا دامنه استفاده از این فضا در کشور بشدت افزایش پیدا کند و این فضا به بخش لاینفک زندگی بشر تبدیل شود.

وی با بیان این که فراوانی جرائم در حوزه فضای مجازی عمدتا مرتبط با مزاحمت‌های بانکی و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و فیشینگ است، افزود: بسیاری از این جرایم بر بستر عدم آگاهی مردم در استفاده از فضای مجازی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس فتا در هرمزگان درباره موضوع فیشینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین جرایم حوزه فضای مجازی، توضیح داد: فیشینگ به معنی ایجاد یک صفحه جعلی جهت خرید اینترنتی در درگاه الکترونیکی است که کاربران برای پرداخت وجه باید این تشخیص را داشته باشند که آیا صفحه مورد نظر اصلی یا جعلی است که متهمان از همین موضوع جهت سوء استفاده‌های مالی بهره می‌برند.

به گفته سرگرد بهمنی، توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه باشد و با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir. (دات شاپرک دات آی آر) به پایان برسد، ضروری است.

وی تصریح کرد: در بیشتر مزاحمت‌های اینترنتی نیز مقصر کاربر است که نباید به راحتی به طرف مقابل اعتماد کند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار او قرار دهد چرا که ۹۰ درصد مزاحمت ها به دلیل سهل انگاری فرد است.

سرپرست پلیس فتا در هرمزگان خاطرنشان کرد: قراردادن بسیاری از اطلاعات شخصی در اینستاگرام توسط کاربران نیز در موارد بسیاری منجر به بروز کلاهبرداری و یا سوءاستفاده‌هایی شده که از اطلاعات کاربر بدست افراد سودجو افتاده است.

مراقب فرزندان در استفاده تنها از فضای مجازی باشید

وی در ادامه با اشاره به چالش جدید در فضای مجازی با عنوان مومو نیز گفت: به تازگی چالشی تحت عنوان «مومو» که در جنوب کشور نیز بیشتر اتفاق افتاده است را شاهدیم که عروسکی افسانه‌ای که سال‌های گذشته به عنوان «نهنگ آبی» مشکلی را برای کابران ایجاد کرده بود حالا با یک ربات اینترنتی مشکلاتی را برای کاربران فضای مجازی در دنیای حقیقی ایجاد کرده است.

سرگرد بهمنی افزود: در این برهه از زمان که فرزندان به تنهایی از فضای مجازی استفاده می‌کند خانواده باید در کنار آنها باشد و روش‌های استفاده از این فضا را به فرزند آموزش دهند.

سرپرست پلیس فتا هرمزگان اضافه کرد: پلیس فتا شبانه روزی و به صورت ۲۴ ساعته از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۱۴۸۴۴ و ۲۱۸۲۱۴۸۸۴ پاسخگوی سوالات مردم است و همچنین مردم در حوزه سایبری می‌تواند از طریق سایت www.police.ir در قسمت ارتباط مردمی سوالات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا آموزش هرمزگان مومو فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی