Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد نیساری عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران و گرامیداشت هفته وقف افزود: ادارات دولتی عمده بدهکاران به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هستند که امیدواریم هرچه زودتر مشکل رفع شود تا مجبور نشویم پرونده را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: بدهی ادارات دولتی در پذیره‌ها بالغ‌ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است که ۶۰ میلیارد ریال آن مربوط به آموزش‌ و پرورش می‌باشد ولی بدهی اجاره‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: گرچه برای هر ملک موقوفه یک‌ بار پذیره پرداخت می‌شود اما از زمانی که ادارات دولتی ملک را تصرف کردند بابت پذیره هیچ مبلغی پرداخت نکرده‌اند  و این امر موجب شده میزان پذیره به نرخ روز تغییر کند و افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۲ به بعد از برخی ادارات طلبکار هستیم افزود: البته برای اجاره چون قابل ملاحظه هم نیستند خیلی سخت‌گیری نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام نیساری ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در چند بخش فعالیت دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل حفظ، حراست و نگهداری از اموال موقوفات است.

وی از اسکن ۱۶ هزار و ۱۲۲ تصویر اوراق و اسناد پرونده‌های رقبات طی یک ‎سال گذشته و بارگذاری در سامانه جامع موقوفات کشور خبر داد و گفت: در شهرستان کاشمر ۱۱ هزار و ۳۹۳ رقبه وجود دارد که متولی ۹۳۹۹ رقبه اداره اوقاف و امور خیریه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر افزود: چون تصرف اراضی موقوفات یکی از دغدغه‌های اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می‎شود به همین جهت طی یک‌سال گذشته ۴ هزار و ۵۰ مورد از این رقبات در سامانه کاداستر بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ مورد از اراضی موقوفات که ارزش بسیار داشته‌اند رفع تصرف شده و ۲۲۵۰ رقبه به روز رسانی گردیده و ۱۸۱۲ فقره بازدید میدانی از رقبات کشاورزی انجام شده است.

حجت‌الاسلام نیساری گفت: به رغم محدودیت‌هایی که به جهت شیوع ویروس کرونا داشتیم، اقداماتی در حوزه فرهنگی صورت گرفته به ‌طوری که طی یک‌ سال اخیر ۲۸ وقف جدید با ارزش بالغ ‌بر ۵۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها کاشمر وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر وقف کاشمر وقف اخبار کنکور اداره اوقاف و امور خیریه میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی