Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری آمریکا از توافق با دولت جدید سودان برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم و خارج کردن این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خبر داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا دوشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: دولت جدید سودان که پیشرفتی عالی دارد، توافق کرد که ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریسم در آمریکا و خانواده‌های آنان پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی پرداخت شد، من سودان را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خارج می‌کنم.

ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که دولت ترامپبه حصول توافقی با سودان نزدیک می‌شود که براساس آن واشنگتن خارطوم را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم حذف می‌کند.

یکی از مقام‌های آمریکایی به رویترز گفت که این توافق که احتمالا در روزهای آینده اعلام می‌شود، همچنین شامل گام‌هایی برای ایجاد روابط دیپلماتیک میان سودان و رژیم صهیونیستی است اما هنوز کار بر روی جزئیات آن ادامه دارد.

به نوشته رویترز، تنش‌زدایی از روابط رژیم صهیونیستی با یک دولت عربی دیگر می‌تواند ترامپ را قادر به اعلام دستاورد دیپلماتیکی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان‌ماه کرده و به انتخاب مجدد او کمک کند.

براساس این گزارش، یکی از محورهای مهم مذاکرات میان سودان و ایالات متحده، اصرار خاطوم بر این نکته است که خروج این کشور از فهرست دولت‌های حامی تروریسم آشکارا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ربط داده نشود.

همچنین، مقام‌های سیاسی و نظامی سودان در رابطه با سرعت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارند.

پیشتر، مقام‌های امارات متحده عربی و بحرین به همراه مقام‌های صهیونیستی با حضور در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در حضور ترامپ امضا کردند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ سودان دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فهرست دولت های حامی تروریسم رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر در اعتراض به نسل کشی در غزه و نیز در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحصن کردند که پلیس آمریکا ، صد‌ها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
در حمایت از این دانشجویان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز با برگزاری تجمع و شعار‌های مرگ بر اسرائیل و دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، از دانشجویان معترض آمریکایی حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو