Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی نوشت در حالی که ترامپ سعی کرد با حملات خود، اقتصاد ایران را نابود کند، کالاهای «ساخت ایران» روزنه‌ای از امید هستند که در میانه مشکلات مالی ناشی از طرد شدن از بازار نفت و تجارت جهانی همزمان با شیوع کرونا بروز پیدا کرده و در حال رشد است.

 بلومبرگ در گزارشی به رونق مشاغل و کسب وکار‌های کوچک تولیدی در بحبوحه تحریم‌های سخت آمریکا و پاندمی کرونا پرداخته و می‌نویسد؛ محصولات ساخت ایران به عنوان بارقه امیدی در میان تحریم‌های نفتی و در حالی که بازار‌های مالی جهانی در اثر کرونا تضعیف می‌شدند، ظهور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشوری که مردم با چرخه محدودیت‌های تحریمی غرب زندگی می‌کنند، برند‌های داخلی جای خالی کالا‌های مصرفی را پر کرده‌اند. ایران سال هاست که به مقاومت خود افتخار می‌کند، این مفهوم چیزی است که آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران نیز آن را در دکترینی به عنوان اقتصاد مقاومتی بسط داده است.

یکی از اولین مواردی که پس از اعمال مجدد تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ از خیابان‌های تهران ناپدید شد، فروشگاه‌های لباس بود مراکز خرید معروفی که سال‌ها میزبان نمایندگی‌های منگو، زارا، آدیداس بودند. ترکیبی از سقوط ناگهانی ارزش ریال که ضربه بزرگی به قدرت خرید مصرف کننده داخلی وارد کرد و ممنوعیت واردات صد‌ها کالای غیرضروری توسط دولت، منجر به رشد تولیدات کوچکی شد که به گفته مصرف کنندگان، تفاوت کیفی چندانی با مشابه خارجی اش ندارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم ایران اقتصاد ایران محصولات ساخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند