Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روز گذشته خبری مبنی بر «ساخت و ساز در فرمانداری بروجن با بودجه فرهنگی» توسط رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن مطرح شد که با حواشی همراه بود.

خبرنگار این رسانه بر اساس رسالت فرهنگی ویژه‌ای که دارد و با توجه به حساسیت موضوع، مجددا بعد از انتشار خبر و گرفتن بازخوردها با مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن ارتباط گرفت و توضیحات بیشتری در خصوص ادعای مطرح شده، درخواست کرد که متاسفانه این مدیر از اظهارات قبلی خود عقب‌نشینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل ماجرای ساخت سرویس بهداشتی فرمانداری با بودجه فرهنگی چه بود؟

محمد منصوری در خصوص اظهارات اخیرش پیرامون ساخت و ساز در فرمانداری با اعتبارات فرهنگی، گفت: من فقط آنچه را که شنیده‌ام را بیان کرده‌ام؛ از برخی از دوستانم شنیدم که این بودجه‌ای که از اعتبارات دین و مذهب کسر شده برای ساخت و ساز در فرمانداری هزینه شده است.

وی ادامه داد: بنده در آن مصاحبه بسیار احتیاط کردم که بار حقوقی نداشته باشد، شاید صحبت‌هایم بار اخلاقی داشته باشند ولی بار حقوقی ندارند؛ من هیچ لفظی که بار حقوقی داشته باشد را به کار نبردم و چون خودم قبلا سابقه کار مطبوعاتی داشتم می‌دانم که خبر باید طرف مقابل را قلقلک کند.

منصوری در پاسخ به ادعاهایش که بودجه فرهنگی برای ساخت سرویس بهداشتی تخصیص داده شده است هم توضیح داد: منظور من از اینکه گفتم با بودجه فرهنگی در فرمانداری سرویس بهداشتی ساخته‌اند کلی بود و عنوان دقیق آن می‌شود هزینه کرد برای تعمیر و تجهیز ساختمان فرمانداری!

وی در جواب صحبت‌های روز گذشته خودش در خصوص ساخت سرویس بهداشتی، تصریح کرد: مثل این می‌ماند که بودجه‌ای برای ساخت یک مسجد تخصیص داده شود ولی فردی با بدسلیقه‌ای بگوید با بودجه‌ای که قرار بود مسجد بسازند، سرویس بهداشتی ساخته‌اند! البته که از الزامات مسجد هم سرویس بهداشتی است ولی نباید این عبارت به کار برده شود.

منصوری در پایات تاکید کرد: اصل نقد ما به کم شدن بودجه فرهنگی شهرستان است و این موضوع خسارت زیادی به دستگاه‌های فرهنگی شهرستان می‌زند که مطالبه جدی ما همچنان همین تخصیص اعتبارات فرهنگی است.

و اما جوابیه فرمانداری

فرمانداری این شهرستان هم خطاب به این رسانه و در واکنش به اظهارات مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است که بنا به ماده 23 قانون مطبوعات عینا در زیر می‌آید:

باسمه تعالی
مدیر مسئول محترم خبرگزاری فارس در استان چهار محال و بختیاری
سلام علیکم
    احتراماً، با عنایت به درج خبری در تاریخ 26/7/99 با عنوان (اندک اعتبارات 20 میلیونی که به امور فرهنگی شهرستان تعلق گرفت صرف ساخت و ساز و تعمیرات سرویس بهداشتی فرمانداری شده است )، با عنایت به اینکه کذب بودن متن خبر به مصاحبه شونده اعلام و حاضر به اصلاح نشدند و به همین سبب جهت تنویر افکار عمومی درصدد اعلام پاسخ شدیم لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای ماده 23 قانون مطبوعات متن ذیل به عنوان جوابیه در تکذیب خبر فوق در اسرع وقت در آن رسانه منتشر گردد.

از فصل اعتبارات دین و مذهب اعتباری به میزان 524 میلیون ریال به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اختصاص یافته که این میزان اعتبار را فراموش نموده‌اند بیان نمایند و اینگونه در متن بیان داشته و ذهن مخاطب را جهت داده که کل اعتبار فصل دین و مذهب شهرستان 200 میلیون ریال بوده و مختص به اداره تبلیغات اسلامی بوده و آن هم حذف شده است در صورتی که اعتبار این فصل در سال جاری معادل 11 میلیارد و 539 میلیون ریال برای پنج عنوان برنامه و پنج دستگاه درنظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش پیدا نموده و این در حالی است که کل بودجه شهرستان نسبت به سال گذشته 5/11 درصد کاهش پیدا کرده است. (از 320 میلیارد ریال سال 1398 به 270 میلیارد ریال سال 1399)

سرویس بهداشتی فرمانداری به تعداد 4 چشمه در داخل سالن فرمانداری می باشد و از زمان افتتاح ساختمان فرمانداری (حدود 30 سال پیش) تاکنون هیچ تعمیرات اساسی در آنها ایجاد نشده و در داخل محوطه فرمانداری هم هیچ سرویس بهداشتی وجود ندارد و جهت راستی آزمایی هر انسان منصفی می‌تواند مشاهده کند. همچنین در هیچکدام از بخشداری های تابعه نیز تعمیراتی در این خصوص انجام نگرفته است.

هر دستگاهی که دنبال فعالیت اجرایی و برای رسیدن به اهداف سازمانی نیاز به بودجه دارد (البته اگر دستگاه اعلام استقلال نکند و خود را در جمع ببیند) می تواند در طول سال با تشکیل جلسات کارشناسی با متولیان امر بودجه اعتبار لازم را برای دستگاه خود مطالبه نماید نه اینکه به صورت کاملاً خلاف واقع و برای توجیه کار خود لفظ مقدس دین و مذهب را در کنار سرویس بهداشتی قرار دهد و با مظلوم نمایی حرفی بزند که تشویش اذهان را در پی داشته باشد.

شورای برنامه ریزی استانی و کمیته شهرستانی در تیر ماه سال‌جاری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تشکیل و نه تنها در جلسه بلکه پس از ابلاغ صورتجلسات نیز موضوع صدرالذکر مطرح نگردیده و جای سوال اینجاست چرا پس از 3 ماه مطلب کذب و غیرکارشناسی مطرح شده است و جهت تنویر افکار عمومی صورتجلسه مورخ 21/4/99 کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به همراه فایل ضمائم هم قابل انتشار است.

دستگاه‌ها که به هر نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند در راستای اخذ اعتبار لازم است که با دستگاه حاکمیتی (استانداری و فرمانداری) و هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارتباط مستمر داشته باشند که چه میزان اعتبار برای آنها درنظر گرفته شده است و در وقت لازم موافقتنامه ها را مبادله کنند و در زمان مقرر تخصیص ها را جذب نمایند.

لازم به توضیح است علاوه بر بودجه دولتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شهرستان و هم از ظرفیت بخش خیرین شهرستان برای فصل دین و مذهب و ایثار و شهادت به کرات استفاده شده که در مواقع ضروری و با کسب اجازه از خیرین محترم می توانیم لیست ارقام آنها را منتشر کنیم.

در پایان فرمانداری شهرستان بروجن اعلام می نماید تا سرحد امکان در جهت تحکیم مبانی دینی، مذهبی و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حد وسع و توان خود را موظف به اقدام می داند و از آنجاییکه این اطلاع رسانی نامناسب در فضای رسانه ای و مجازی که تناسبی با فعالیت اجرایی و اداری ندارد باعث تشویش اذهان عمومی و برخی از اقشار مذهبی نسبت به عملکرد مسئولین شهرستان و استان گردید و حتی رمینه سوءاستفاده و تمسخر عده ای شده و واژه مقدس دین و مذهب در کنار سرویس بهداشتی قرار گرفته که جزء هیچ یک از ردیف های اعتباری نمی باشد حق پیگیری قانونی و قضایی را برای خود محفوظ می داند/ روابط عمومی فرمانداری شهرستان بروجن

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دین رسانه بودجه مذهب تبلیغات اسلامی شهرستان فرهنگی شهرستان شهرستان بروجن سرویس بهداشتی بودجه فرهنگی دین و مذهب ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • دن اشورث از نیوکاسل به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می‌کند
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه