Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:23:26 GMT

برداشت سیب‌زمینی در تربت‌حیدریه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۶۴۷

برداشت سیب‌زمینی در تربت‌حیدریه آغاز شد

مهدی شیبانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین عملکرد محصول سیب‌زمینی را ۴۰ تا ۵۰ تن در هر هکتار ذکر کرد و افزود: این میزان محصول نسبت به پارسال بیش از ۱۰ درصد افزایش دارد. 

وی با بیان این‌که بیشترین محصول سیب‌زمینی تربت‌حیدریه در دشت حاصلخیز رخ کشت می‌شود، ادامه داد: با هدف کاهش مصرف آب و هزینه کارگر، افزایش عملکرد، کاهش تراکم علف‌های هرز و صرفه‌جویی در هزینه سمپاشی و کود پاشی، کشت این محصول در بیش از ۹۵ درصد مزارع رخ به روش آبیاری "تیپ" انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبیاری با نوار تیپ یکی از روش‌های آبیاری موضعی است که در دو دهه اخیر در کشورهای پیشرفته صنعتی در سطح وسیع برای واحدهای زراعی و باغی مورد استفاده قرار گرفته است و در کشور ما نیز چند سالی است که این روش مورد بهره برداری قرار گرفته و استفاده از آن رو به گسترش است. 

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: کشت سیب‌زمینی در این بخش علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان منطقه، منبع خوبی برای درآمد کارگران است، به طوری که کار برداشت در هر هکتار سیب‌زمینی به ۵۰ تا ۶۰ کارگر در روز نیاز دارد.
وی با بیان اینکه عملیات برداشت سیب‌زمینی از اوایل مهر ماه به تدریج آغاز و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد، افزود:  بیشتر محصول سیب‌زمینی رخ برای مصرف به بازارهای تربت‌حیدریه، مشهد، استان‌های مجاور و کارخانه‌های تولید چیپس حمل می‌شود .
بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت دارای ۵۳ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۹ روستا از این تعداد دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند.
بخش رخ با در اختیار داشتن سطح زیرکشت حدود ۲۰ هزار هکتار زراعت آبی و دیم و ۸۰۰ هکتار باغ از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی تربت‌حیدریه و خراسان رضوی به شمار می‌رود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول تربت حیدریه کشاورزی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول تربت حیدریه کشاورزی اشتغال زایی وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول تربت حیدریه کشاورزی اشتغال زایی اخبار کنکور تربت حیدریه سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران