Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:00:05 GMT

پویش جوانان برای درختکاری در روستای «باباخنجر»

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۶۰۳۳

پویش جوانان برای درختکاری در روستای «باباخنجر»

ایسنا/همدان روستای باباخنجر مستعد کاشت گیاهان دارویی است و جوانان این روستا برای بهره بردن از این فرصت خدادادی به صورت خودجوش با حمایت بخشدار و دست اندرکاران منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ پویش درختکاری برگزار کرده اند.

روستای باباخنجر در دامنه کوهی به همین نام از توابع بخش شیرین سو در ۳۰ کیلومتری شهر شیرین سو واقع در شهرستان کبودراهنگ، ظرفیت های بالقوه زیادی برای کاشت گیاهان دارویی و درختان مثمر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باباخنجر به علت داشتن منابع طبیعی بسیار گسترده، قنات های پرآب و خاک مرغوب مستعد کاشت گیاهان دارویی و درختان مثمر است که مردم به شکرانه نعمت هایی که خداوند متعال در این روستا قرار داده و برای بهره بردن از این ظرفیت ها با حمایت بخشدار منطقه و منابع طبیعی اقدام به ایجاد پنج هکتار بوستان کرده اند.

بخشدار بخش شیرین سو در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: جوانان تحصیلکرده روستای باباخنجر در یک اقدام خودجوش و کمک گرفتن از مدیران بخش، بوستان فاطمه الزهرا(س) را در این روستا ایجاد کرده اند.

سیدایوب موسوی ادامه داد: کاشت درختان در بوستان روستای باباخنجر از دو سال گذشته آغاز شده و دو هکتار از این بوستان زیرکشت درختان بادام، زبان گنجشک، سنجد، اقاقیا، صنوبر و کاج رفته است.

وی همچنین از اجرای پویش افزایش فضای سبز و کاشت تخم های گیاهان و درختان مثمر توسط چوپانان خبر داد و مطرح کرد: در ادامه ایجاد بوستان، با چوپانان روستای باباخنجر نیز هماهنگ شده تا با کاشت تخم گیاهان دارویی و درختان مثمر در استفاده بهینه از ظرفیت های آب و خاک مرغوب روستای باباخنجر و افزایش فضای سبز تولید گیاهان مثمر مشارکت داشته باشند که این طرح با استقبال چوپانان مواجه شده است.

بخشدار شیرین سو با بیان اینکه روستای باباخنجر یکی از روستاهای مستعد استان همدان برای کاشت گیاهان دارویی است، اظهار کرد: از مدیران منابع طبیعی شهرستان و استان تقاضا دارم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های منابع طبیعی و خدادادی این روستا و به کارگیری جوانان تحصیلکرده این منطقه در کاشت گیاهان دارویی اشتغالزایی قابل قبولی ایجاد کنند.

بوستان روستایی فاطمه الزهرا(س) در اراضی ملی روستای باباخنجر بخش شیرین سو با حضور بخشدار منطقه، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ و جمعی از اهالی روستا افتتاح شد همچنین وجود ۲۴۷۰ هکتار مرتع در بابا خنجر از مهمترین ظرفیت های طبیعی این روستا است.

به گزارش ایسنا، روستای بابا خنجر ۱۵۰۰ نفر جمعیت و ۴۲۰ خانوار را در خود جای داده و زنان و مردان این روستا با فرشبافی و دامداری اقتصاد خانواده خود را تأمین می کنند. مردان و زنان غیرتمند این روستا نیز در هشت سال دفاع مقدس به مانند نسل پویا و توانمند امروز با تقدیم ۱۲ شهید و ۱۰ جانباز در حفاظت از مرز و بوم ایران سربلند مشارکت داشته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها درختکاری منابع طبيعي گياهان دارويي بوستان کاشت گیاهان دارویی درختان مثمر منابع طبیعی شیرین سو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال