Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه شب (دیشب) با «نیکُلای ملادینوف» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور صلح منطقه به صورت ویدئوکنفرانس دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، هنیه در این دیدار از فشارهای خارجی برای سنگ‌اندازی در مسیر وحدت ملی گفت و تأکید کرد، این فشارها در توقف تلاش مشترک به جایی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر حماس اعلام کرد، حماس اجازه عقبگرد در پرونده آشتی ملی فلسطینی را نمی‌دهد.

هنیه در این دیدار که بر گفت‌وگو برای تحقق وحدت ملی فلسطینی متمرکز بود، گفت‌وگوی ملی را گزینه راهبردی خواند و تحولات مربوط به مذاکرات جاری میان فتح و حماس را تشریح کرد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس از افق‌ امیدوارکننده برای توافق ملی فراگیر گفت و افزود، همه خطرات موجود علیه مسأله فلسطین و خطرهای مشترک را درک کرده‌اند.

هنیه تأکید کرد، آنچه اکنون در جریان است گفت‌وگوی جدی و عمیق میان فتح و حماس است که خواست دو جنبش برای کنار گذاشتن اختلافات را نشان می‌دهد.

ملادینوف هم در این دیدار از حمایت سازمان ملل از تمام اقدامات موجود برای تحقق آشتی ملی فلسطینی گفت و بر اهمیت ادامه فضای مثبت کنونی برای توافق ملی فلسطینی تأکید کرد.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: ملی فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شوند.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

در کنار تمام مشکلات معیشتی آوارگان فلسطینی، ضربات روحی و روانی وارد آمده بر این افراد در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۱۳ روز گذشته جبران ناپذیر است.

علاوه بر این آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز گذشته طی گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) هشدار داد که در نتیجه حملات مداوم اشغالگران قدس به نوار غزه، «سطوح ویرانگر» آسیب روانی از جمله استرس به کودکان در این باریکه وارد شده است.

تیم آنروا در این باره اعلام کرد که در تلاش است تا تأثیرات وحشتناک جنگ را بر کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

کد خبر 6097801

دیگر خبرها

  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • اسماعیل هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴