Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود گفت: وضعیت همه‌گیری و جولان ویروس کرونا در شهرستان شاهرود جدی بوده و نیازمند رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم هستیم. - اخبار استانها -

نادر فخری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، اظهار داشت: از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون تعداد 2 هزار و 225 نفر مبتلای قطعی در شهرستان شاهرود به ثبت رسیده است که آمارها نشان می دهد روند تعداد متوفیان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری با بیان اینکه در ادارات و مراکز خدمات رسانی عمومی، محدودیت‌های لازم نظیر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مد نظر قرار گرفته است, افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی ادارات و مراکز عمومی رعایت می‌شود که در همین راستا تیم‌های  بازرسی نیز به منظور بازدید از ادارات، مدارس و  واحدهای صنفی و کارگاهی بر اجرای دستورالعمل‌ها نظارت می‌کنند.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به وضعیت همه‌گیری قرمز و جدی بودن خطر کرونا در این شهرستان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله 1.5 متری در فضاهای محدود به ویژه در صفوف نانوایی‌ها و موارد مشابه و اجتناب از سفرهای غیر ضروری از مواردی است که انتظار می‌رود در سطح جامعه شاهد رعایت آن باشیم.

ذوالفقاری: باید برنامه‌ای جامع برای مهار کرونا داشته باشیمروحانی: تا 2 سال آینده با کرونا مواجه هستیم/ مدام ترس و واهمه ایجاد نکنیماستاندار کردستان: خیرین و مردم در این روزهای کرونایی یاریگر نیازمندان باشند

وی اضافه کرد: همچنین خودداری از حضور در اجتماعات و مراسم‌ها حتی مهمانی‌های خانوادگی و خودمانی، پرهیز از حضور در پارک‌ها و مناطق تفریحی نیز باید مورد توجه مردم شهرستان شاهرود قرار بگیرد.

فخری با بیان اینکه یکی از مراکز انتقال ویروس کرونا بازارهای سرپوشیده هستند گفت‌: باید برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا، از حضور در پاساژهای سرپوشیده، مراکز خرید و بازارهای با ازدحام بالا پرهیز شود.

وی افزود: همچنین باید تا جایی که امکان دارد فعالیت‌های بانکی از طریق خدمات اینترنتی انجام شود تا در بانک ها شاهد اجتماع بی مورد در شهرستان شاهرود نباشیم.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه در این روزهای سخت کرونایی بهترین راه پرهیز از حضور غیرضروری در خیابان و اجتماعات است تأکید کرد: گروه‌های مختلف سنی به ویژه سالمندان و افراد بیماری که آسیب‌پذیری بیشتری از این بیماری دارند؛ برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان در خانه بمانند.

فخری با اشاره به سیر فزاینده شمار مبتلایان به کرونا و افزایش آمار فوتی‌ها در شهرستان شاهرود، از مردم این شهرستان خواست  از برگزاری و شرکت درهرگونه مراسم تدفین، تشییع، ترحیم، مراسم‌های هفتم، چهلم و سالگرد و تجمع در مساجد، منازل و آرامستان‌ها، به طور جد خودداری کنند.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان شاهرود دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز