Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:38:47 GMT

ریزش ۱۷۹۹۳ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۷۲۵۸

ریزش ۱۷۹۹۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با ریزش ۱۷۹۹۳ واحدی در ابتدای معاملات سومین روز کاری خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 29 مهر) شاخص کل بورس با ریزش 17993 واحدی در ابتدای معاملات سومین روز کاری خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 444 هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، وبملت، شتران و شبندر به ترتیب با 2419، 2267، 2122، 1859، 1252، 1124 و 845 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وتجارت - بانك تجارت و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (سه شنبه 29 مهر) شاخص کل فرابورس با ریزش 164 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 110 واحدی قرر گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، شگويا - پتروشيمي تندگويان، صبا - سرمايه گذاري صبا تامين، آريا - پليمر آريا ساسول، شاروم - پتروشيمي اروميه، سبزوا - سيمان لار سبزوار و وپويا - سرمايه گذاري پويا در صدر لیست نمادهای پربیننده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 28 مهر ماه) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 27152 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در جایگاه یک میلیون و 487 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که دومین روز کاری بورس در هفته ججاری با ریزش 51727 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 462 هزار واحد پایان یافت.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته بورس شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 13541 واحد کاهش معادل 3.42 درصد به 382 هزار و872 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 5711 واحد کاهش معادل 1.41 درصد به 400 هزار و 726 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 3742 واحد کاهش معادل 1.41 درصد به 262 هزار و 544 واحد، شاخص آزاد شناور با 63591 واحد کاهش معادل 3.12 درصد به یک  میلیون و 972 هزار و 301 واحد، شاخص بازار اول با 43653 واحد کاهش معادل 4.03 درصد به یک میلیون و 38 هزار و 396 واحد و شاخص بازار دوم با 81865 واحد کاهش معادل 2.59 درصد به ۳ میلیون و 79 هزار و 814 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 4454، فملی با 3468، تاپیکو با 2230، شپنا با 1959، کگل با 1800 و شتران با 1637 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وتجارت - بانك تجارت و ثشاهد - سرمايه‌ گذاري‌ شاهد در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فولاد، فارس، فملی، تاپیکو، شپنا، کگل و شتران به ترتیب با 4454، 4077، 3468، 2230، 1959، 1800 و 1637 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، وتجارت - بانك تجارت و ثشاهد - سرمايه‌ گذاري‌ شاهد در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و به این ترتیب، در پایان معاملات روز گذشته بورس در 340 هزار نوبت معاملاتی، 33 هزار و 528 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 55 هزار و 583 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس روز گذشته نمادهای واحد کاهش معادل بر شاخص کل بورس یک میلیون هزار واحد روز کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز