Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در این جلسه، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ ازجمله محدودیت های واردات در مقابل صادرات و همچنین  مشکلات تعیین نرخ پایه های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه های صادراتی بررسی شد و با عنایت به حضور وزیر صمت و رییس کل بانک مرکزی، تعامل و تبادل نظر با صادر کنندگان بهتر و بیشتر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ،  دکتر دژپسند گفت: در شرایط امروز کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه، صادرکنندگان به عنوان فعالان اصلی در عرصه تجارت جهانی نقش مهمی در این دوره گذار بر عهده دارند و ما تلاش داریم با کمک و همفکری یکدیگر  سازماندهی قوی تری  داشته باشیم تا هم صادرات غیر نفتی مان در نیمه دوم سال ۹۹ با روند جهشی روبرو شود و هم برگشت ارز با سهولت و مقدار بیشتری صورت گیرد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با توجه به دغدغه مشترک دولت و بخش خصوصی در مورد توسعه صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور،  در این جلسه پیشنهادات مختلفی از سوی فعالان اقتصادی  مطرح گردید که در نتیجه مقرر شد جلسه فوق العاده “کمیته ۵ نفره سیاست گذاری ارزی” با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران تشکیل شود تا همه پیشنهادات بررسی شود.
گفتنی است در نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹، از جمله محدودیت های واردات در مقابل صادرات و همچنین مشکلات تعیین نرخ پایه های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه های صادراتی مورد بررسی قرار گرفت. 

   

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: پایه های صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود