Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد گودرزیان روز سه شنبه در نخستین همایش ملی توسعه پایدار شهرستان بروجرد که در دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد، افزود: شهرستان بروجرد به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز شرایط مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی دارد که ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این بخش می تواند از خام فروشی محصولات تولیدی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در شهرستان شرایط اقلیمی مناسب برای کشت نباتات و احداث شهرک های گلخانه ای وجود دارد و همچنین پرورش ماهیان که سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن تولید می شود و می توان این ظرفیت را افزایش داد.

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: وجود واحدهای صنایع بزرگی مانند نساجی، داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد از دیگر ظرفیت های شهرستان هستند که در توسعه صنعت پوشاک و داروسازی نقش مهمی ایفا می کنند.

گودرزیان اظهار داشت: این شهرستان در صابون سازی شهرت زیادی دارد و صنعت صابون سازی به نام بروجرد ثبت شده است.

وی افزود: بروجرد ظرفیت تولید گیاهان دارویی را نیز دارد که ۱۲۰ هکتار از اراضی بروجرد زیر کشت گیاهان دارویی است و سالانه ۱۸۸ تن تولید گیاهان دارویی تولید می شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد اضافه کرد: ضروری است تا از ظرفیت تشکل های غیر دولتی صنعت گران و کشاورزی برای توسعه شهرستان استفاده کرد.

وی با اشاره به رونق صنایع دستی گفت: صنایع دستی و سنتی در رونق اقتصادی و توسعه شهرستان اهمیت دارد و یکی از هنرهای این شهرستان ورشو سازی است که شهرت ملی و جهانی دارد.

گودرزیان اضافه کرد: در شهرستان بروجرد ۱۳ دانشگاه و مراکز آموزش عالی وجود دارد که از ظرفیت آنان برای توسعه شهرستان می توان استفاده کرد.

برچسب‌ها بروجرد لرستان همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد لرستان همایش بروجرد لرستان همایش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند

ایسنا/هرمزگان سرپرست فرمانداری ویژه میناب گفت: شوراها مردمی کردن کارها را در اولویت قرار دهند و ما به عنوان خدمتگزار ملت پشتیبانی می‌کنیم زیرا کار مردمی باعث ایجاد نشاط در روستاها می‌شود.

همایش روز شوراها امروز جمعه هفتم اردیبهشت با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه در بخش سندرک برگزار شد.

محمد رادمهر در این همایش گفت: این هنر انقلاب است که در سطح روستا، شهر، بخش و شهرستان کار را به مردم واگذار کرده تا توسط منتخبین مردم انجام شود و این را باید قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: خدمت به مردم جزء برجسته‌ترین کارهاست و اگر گره‌ای از کار مردم بازک نید، بدانید این فضیلت بسیاری دارد که قابل وصف نیست.

سرپرست فرمانداری ویژه میناب با اشاره به اهمیت نقش شوراهای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی نهادی بی‌بدیل هستند که به قانون اساسی ما رنگ جدی‌تر و عملیاتی‌تری دادند و اتصال حاکمیت با مردم را تکامل بخشیدند و انقلاب اسلامی مردمی‌تر شد.

رادمهر با تأکید بر رعایت قانون اظهار کرد: ما و شما باید مجری قانون باشیم.

در این همایش بخشدار بخش سندرک و رئیس شورای اسلامی بخش سندرک گزارشی از عملکرد در سطح روستا و بخش ارائه، مسائل و مشکلات را نیز بیان کردند و در پایان هم از شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش سندرک تجلیل شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی