Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:34:37 GMT

پرنده‌های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۸۱۸۵

پرنده‌های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند

محمدمهدی راهنورد، رئیس دامپزشکی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی از نیمه مهرماه سال جاری، گفت: در راستای اجرای دستورالعملهای سازمان دامپزشکی و به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر طیور بومی، از نیمه مهرماه سال جاری مرحله سوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی و بومی در سطح شهرستان فردیس به صورت رایگان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی شهرستان فردیس طی ۱۵ روز اجرا شد و به پایان رسید، افزود: در این طرح تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور بومی و روستایی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس دامپزشکی فردیس با اشاره به اینکه این طرح به صورت مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی به درب منازل انجام شده است، گفت: مراحل اول و دوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل در سال گذشته و ابتدای سال جاری انجام شده و  مرحله سوم طرح مذکور از نیمه مهرماه در طیور بومی حومه شهر و روستاهای شهرستان فردیس به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: نیوکاسل از بیماری‌هایی مسری و واگیردار است که دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند که به منظور کنترل این بیماری، حفاظت از طیور بومی و جلوگیری از سرایت بیماری به واحدهای طیور صنعتی،  طرح واکسیناسیون طیور بومی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: طیور بیماری واکسیناسیون واکسن طرح واکسیناسیون شهرستان فردیس طیور بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان