Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: واحدهای تولیدی دام و طیور فقط می‌توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد از نهاده‌های خریداری با ارز دولتی را تامین کنند. - اخبار استانها -

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اینکه تولیدکنندگان دام و طیور نهاده‌های دامی را آزاد خریداری می‌کنند اظهار داشت: فقط 30 تا 40 درصد از نهاده‌های خریداری با ارز دولتی به دست واحدهای تولیدی می‌رسد و مابقی باید از بازار آزاد تامین شود، مگر در این شرایط تولیدکنندگان می‌توانند با 30 درصد تولیدات دام و طیور خود را به حد نصاب برسانند؟

وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان برای پرورش طیور و تغذیه مناسب جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری خود مجبور به خریداری نهاده‌ها از بازار آزاد هستند که با این وضعیت، بدون شک قیمت تمام شده محصول تولیدی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در پاسخ به اینکه با گرانی نهاد‌ه‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی در تامین نهاده‌ها آیا تمهیدات یا اقداماتی برای حمایت از مرغداری‌ها لحاظ شده است، بیان کرد: دستگاه‌های ذی ربط و بالادستی دولت باید با کمک‌رسانی و حمایت برای تداوم تولیدات این واحدها تمهیداتی را اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نه تنها نبود نهاده‌های دامی و عدم جوجه‌ریزی، کالای پروتئینی مرغ را به قیمت فعلی در بازار رسانده است بلکه اطمینان نداشتن تولیدکنندگان در تامین نهاده‌ها برای تغذیه دام و طیور، در آینده سبب کاهش تولید هم خواهد شد.

جهانگیری درباره اینکه هم اکنون نباید قیمت‌های روز بازار مرغ را فقط مورد سنجش قرار دهیم، گفت: با احیای شرایط مناسب و قابل اجرا باید تولیدکنندگان مرغ گوشتی مثلا نسبت به میزان جوجه‌ریزی در آینده اطمینان خاطر داشته باشند چرا که با عدم تامین و واگذاری نهاده‌ها با قیمت واقعی در اختیار واحدهای تولیدی فقط ترس و دلهره گریبان‌گیر آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: البته چنانچه برخی واحدهای مرغداری‌ هم با نبود تامین نهاده‌های مورد نیاز با قیمت مناسب، تولیداتی هم داشته باشد برای جلوگیری از تلفات،  توزیع کالای تولیدی در بازار و عدم ضررهای جبران ناپذیر، مجبور به ‌خریداری نهاده‌ها از بازار آزاد هستند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر هزینه‌های بسیار هنگفت قیمت تمام شده تولید گوشت مرغ، بازار این کالای پروتئینی را متلاطم کرده است.

مرغ در زنجان گران شد + جزئیات گزارش| روزهای ناخوش بازار در خوزستان / گوشت مرغ در بهبهان کیلویی 25 هزار تومان شد مرغ منجمد با نرخ دولتی در کرج توزیع می‌شود

وی در پاسخ به اینکه با گرانی نهاده‌ها و نوسانات قیمت بازار مرغ، اتاق اصناف استان اصفهان چه اقداماتی برای کنترل بازار و حمایت‌ از واحدهای تولیدی می‌تواند داشته باشد، افزود: متاسفانه در این هیاهوی بازار و متلاطم قیمت‌ها، اصناف مورد اتهام است اما ما آخرین حلقه در تنظیم بازار هستیم و گرانی عملا در اختیار واحدهای صنفی نیست بلکه گرانی‌ها از ابتدای چرخه تولید آغاز و به مصرف‌کننده ختم می‌شود.

جهانگیری اضافه کرد: در این شرایط تولیدکنندگان مرغ گوشتی هم مقصر اصلی نیستند چرا که آنها هم برای تولیدات، نهاده‌های دامی و طیور را از بازار آزاد خریداری می‌کنند و فقط 30 تا 40 درصد نهاده با ارز دولتی در اختیار مرغداری‌های قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا با وجود مشکلات مرغداری‌ها در تامین نهاده‌ها از بازار آزاد بر قیمت‌ها نظارت و کنترلی صورت می‌گیرد، افزود: اتاق اصناف به هیچ‌ وجه متولی واحد مرغداری‌ها نیست بتواند کاملا اظهارنظر کند که نهاده‌های آنها چگونه تامین شود و یا نیازمند کدام حمایت‌ها هستند بلکه سازمان جهاد کشاورزی و صمت حتی در استان باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/171/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق اصناف استان اصفهان واحدهای تولیدی تامین نهاده ها بازار آزاد مرغداری ها دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس

در حالی که طرح رایگان شیر مدارس بعد از سال‌ها توقف در اجرا در سال تحصیلی جاری با دستور رئیس جمهور اجرایی شد؛ اما تولیدکنندگان محصولات لبنی از تاخیر در پرداخت تعهدات ابراز گلایه می‌کنند و برای حل مشکل پیشنهاداتی ارائه داده‌اند.

سید محمدرضا بنی طبا - سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح رایگان شیر مدارس گفت: این طرحی که بعد از سال‌ها توقف با دستور مستقیم رئیس جمهور اجرایی شد یکی از خدمات خوب دولت بود که انتظار می رود همه دستگاه ها در اجرای درست آن کوشا باشند.

بنی طبا با اشاره به اینکه طرح شیر رایگان مدارس در برنامه هفتم مصوب شده و امیدواریم این طرح در سال آتی تحصیلی تداوم داشته باشد، گفت: می‌دانیم دولت در تامین منابع و توسعه طرح به تمام مقاطع تحصیلی با مشکل مواجه است و بر همین اساس پیشنهاد صنایع لبنی این است که تامین منابع طرح از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، تامین شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ضمن گلایه از کندی روند انجام تعهدات گفت: علی رغم همکاری بسیار خوب و پیگیرانه وزارت آموزش و پرورش و نیز تصویب منابع در کمیسیون تلفیق اما گزارش‌هایی که از تولیدکنندگان دریافت کرده‌ایم حکایت از آن دارد که مطالبات حدود ۳۰۰ تولید کننده در این طرح منتظر تصمیم سازمان برنامه و بودجه و ریاست این سازمان قرار دارد.

بنی طبا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خود تعهداتی نسبت به دامداران و تامین کنندگان شیرخام دارند، عنوان کرد: بخشی از مطالبات مرحله اول توزیع شیر رایگان انجام شده، اما مراحل بعدی با وجود انجام تعهدات از سوی تولیدکنندگان هنوز در پیچ و خم تصمیمات دولتی و بروکراسی اداری است و این در حالی است که هر روز تاخیر در انجام تعهدات منجر به کاهش انگیزه تولیدکنندگان برای مشارکت در این طرح خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در اجرای این طرح با کمترین حاشیه سود ورود کردند و وزارت آموزش و پرورش هم همکاری بسیار خوبی در اجرا و پیگیری مطالبات تولیدکنندگان داشته خواست هر چه زودتر نسبت به تخصیص منابع قانونی مصوب اقدام و شعار حمایت از تولید را در عمل نشان داده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس