Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - وقتی کسی از آدرس آی.پی شما برای خود استفاده می‌کند، مانند این است که پلاک خودروی شما را به خودروی خود زده و به خیابان بزند.

آدرس IP شما هویت اینترنتی شماست. در سطح فضای وب شما با این هویت شناسایی می‌شوید و از همین طریق قابل رد‌گیری هستید؛ اما چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند و اگر آن را بدانند، چه کارهایی ‌می‌توانند انجام دهند؟ آدرس IP شما هویت اینترنتی شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح فضای وب شما با این هویت شناسایی می‌شوید و از همین طریق، قابل رد‌گیری هستید؛ اما چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند و اگر آن را بدانند، چه کارهایی ‌می‌توانند انجام دهند؟


 وب‌گردی و گشت‌وگذار در اینترنت شباهت بسیاری به گشت‌وگذار با یک خودروست؛ همانند همه خودرو‌ها افراد هم یک پلاک دارند که دیگران قادر به دیدن آن بوده و اگر لازم باشد، می‌توانند اطلاعات بیشتری را از همین مسیر به دست آورند. در واقع آدرس IP مربوط به یک دستگاه به همین شیوه قابل تفسیر است، البته با یکسری تفاوت‌ها.

هنگامی که نرم‌افزارهایی مانند مرورگر‌ها به وب‌سایت‌ها متصل می‌شوند، ‌پشت صحنه یک یا چندین اتصال به سرور اتفاق می‌افتد که داده‌ها را از سرور‌ها دانلود می‌کنند که معمولا هدف از آن نمایش وب‌سایت در مرورگر است. این داده‌ها از جمله متن، تصویر، اسکریپت‌ها و سایر مواردی هستند که به مرورگر می‌گوید این وب‌سایت به چه شکل باید نمایش داده شود. حال پاسخ اینکه چه کسی آدرس IP ما را در اینترنت می‌بیند، این است که هر اتصالی این آدرس را برای سروری که به آن متصل می‌شود، فاش می‌کند و البته شما هم می‌توانید آدرس IP سرور را بدانید.

همین مسأله در دیگر ارتباطات اینترنتی نیز درست است. یک Client برای ایمیل همچون Outlook یا Thunderbird به سرور Mail متصل می‌شو‌د و به همین ترتیب، هر ارتباط اینترنتی مستلزم شناسایی ‌هویت اینترنتی دو طرف ارتباط است. پس آدرس IP شما در هر ارتباط اینترنتی که هر کدام از دستگاه‌های شما برقرار می‌سازند، افشا می‌شود.

آدرس IP حاوی چه اطلاعاتی از شماست؟
دقیقا همانند پلاک یک خودرو، آدرس IP تنها هویت مالک اتصال را فاش می‌کند و نه هویت راننده را؛ به این معنا که اگر از منزل خود به اینترنت اتصال پیدا کرده‌اید، این به معنای افشا شدن هویت شخص شما نیست. شاید هر شخصی از منزل شما به اینترنت متصل شود!

در واقع آدرس IP اطلاعات عمومی را افشا می‌کند؛ برای نمونه، حاوی اطلاعات ISP شما و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، است؛ البته اطلاعات بسیار جزئی دیگری از همین طریق قابل دریافت است، ولی معمولا IP شما اطلاعات کلی شما را افشا می‌کند. برای فهمیدن آدرس IP خود می‌توانید به سادگی عبارت IP Address را در گوگل جستجو کنید.
 
در واقع یک فرمول کلی در خصوص اطلاعات قابل افشا از طریق IP وجود دارد: هر شخص دیگری به جز ISP اطلاعات کلی از جمله نام ISP و منطقه برقراری ارتباط را می‌داند. ISP شما اطلاعات بسیار جزئی‌تر هویتی شما را نیز از طریق IP‌ دارد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آدرس IP مرورگر وب ایمیل آدرس آی پی آدرس IP شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم آزمون استخدامی معلم، گفت: اولویت جذب با معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و سرباز معلم‌ها فعال هستند، یا کسانی که سابقه زیادی در تدریس دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، رضا حاجی پور صبح امروز در حاشیه همایش بزرگداشت تجلیل از معلمان شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته حدود 70 هزار فرهنگی در قالب ماده 28 در آزمون‌های متعددی شرکت کردند، گفت: این آزمون براساس کسری جذب آموزش و پرورش انجام شد و امسال هم هم همین روال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌صد هزار نفر  کمبود معلم داریم، افزود: با وجود برگزاری آزمون در جهت جذب همچنان در مقاطع مختلف در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم.

نماینده مردم آمل با تاکید بر اینکه در قالب ماده 28 این آزمون‌ها برگزار می‌شود و اولویت هم به معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و  سرباز معلم‌ها و کسانی که  سابقه زیادی در تدریس دارند، است، بیان کرد: در واقع این جذب بر مبنای سوابقی معلمان است.

حاجی‌پور با اشاره به رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: قانونی که در مجلس مصوب شده در مجلس شورای اسلامی در شیوه‌نامه و در چگونگی اجرا مقداری نقصان وجود داشته، که ما به‌عنوان نماینده مردم در قالب مطالبه‌گری به این رتبه‌بندی اعتراض داریم و به  احکامی که صادر شده اعتراض شد؛ بنابراین باید تجدیدنظر شود.

وی نواقص طرح رتبه‌بندی را مطرح و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان کارمند اداری در واحدهای مختلف فعال هستند در قالب رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند؛ انتظار داریم که این اتفاق بیفتد و همه در قالب رتبه‌بندی قرار بگیرند و به حقوق خود برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • چه کسانی «یسنا» کوچولو را ربودند؟!