Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی را تشریح کرد و در خصوص حمایت از بیماران مبتلا به کرونا گفت: این سازمان برای درمان بیماران کرونایی بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت اقدام می کند به نحوی که در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه ها را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان  آموزش پزشکی محمد مهدی ناصحی در خصوص حمایت سازمان بیمه سلامت ایران از بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: در بحث کرونا سازمان بیمه سلامت از ابتدا بدون هیچ محدودیتی در بیمارستان‌های دولتی وخصوصی همکاری‌های لازم را داشته است.

وی ادامه داد: متوسط این هزینه‌ها ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که مبلغ ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را بیمه سلامت متعهد می‌شود که پرداخت کند. البته این مبلغ میانگین هزینه درمان بیماران است. هر بیمار بسته به نوع نیازی که دارد ممکن است هزینه درمانش نیز متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:  واکسن آنفولانزا برای چه افرادی رایگان است؟

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت گفت: در بخش خصوصی تا نیمه اول دی ماه سال ۹۸ و در بخش دولتی تا اواسط خرداد ماه سال ۹۹ مطالبات را پرداخت کرده ایم. این نکته را در نظر بگیرید که خود ما هم مطالبات زیادی از سازمان برنامه و بودجه داریم که با این حال خدمات را ارائه می‌دهیم، اما این معوقات از سال ۹۷ وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه باید در اختیار ما قرار دهد.

ناصحی افزود: مرداد ماه امسال مطالبات پزشک خانواده روستایی پرداخت شده است. همچنین در بخش خصوصی کلیه مطالبات و داروخانه‌ها تا سال ۹۸ تصفیه شده در سال ۹۹ نیز مطالبات را تا تیر ماه تسویه کرده ایم.

وی افزود: در بحث بیمه روستایی با توجه به تفاهم نامه‌ای که با معاونت بهداشتی در وزارت بهداشت به امضا رسیده است، قرار است هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سازمان بیمه سلامت و به همین اندازه نیز معاونت بهداشتی در اختیار قرار دهد تا جمعا حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات ۱۲ گانه در حوزه روستایی هزینه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص تخصیص منابع این سازمان نیز گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت تخصیص یافته بود که از این مبلغ ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی مبلغ را امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار دهد. در صورتی که این مشکل برطرف شود ارائه خدمت دچار اختلال نخواهد شد. باید توجه داشت که سختی کار دراین شرایط به انگیزه مضاعف نیاز دارد که با پرداخت به موقع می‌توان انگیزه کادر درمانی را افزایش داد.

ناصحی اظهار کرد: در دولت الکترونیک ونسخه الکترونیک پیشرفت‌های خوبی در کشور صورت گرفته است. امیدواریم به همین منوال بتوانیم اهدافمان را در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک پیش بریم. البته عدم هماهنگی‌هایی نیز وجود داشته است که ما از سوی بیمه سلامت اعلام آمادگی کرده ایم تا فعالیتمان را در این حوزه در بیمارستان‌های دولتی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا بیمه سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده

ایسنا/گیلان رئیس سازمان چای، بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد.

حبیب جهانساز امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز چین بهاره برگ سبز چای از روزهای آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سرمای اوایل سال، شاهد تاخیر در چین اول هستیم، اما به زودی برداشت را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت خرید تضمینی برگ سبز و عقد قرارداد با کارخانجات فراهم شده است، افزود: چین بهاره تا پایان خردادماه ادامه دارد، اما در مجموع چهار چین در سه فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به فاصله یک ماهه تا ۴۵ روز بین هر چین، اضافه کرد: ۹۰ درصد باغات چای در اراضی شیبدار و دیم بوده و لذا شرایط اقلیمی در زمان برداشت اثرگذار است.

جهانساز بهای برگ سبز چای در سال گذشته را ۱۸۶۸ میلیارد تومان دانست که تاکنون بالغ بر ۱۸۳۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خاطرنشان کرد: دولت ۱۰۰ درصد مطالبات را پرداخت کرده و کارخانجات چایسازی موفق به پرداخت ۹۷.۲ درصدی شده‌اند که میانگین آن به ۹۸ درصد می‌رسد؛ البته شرط عقد قرارداد با کارخانجات در سال جدید، تسویه کامل مطالبات است.

وی با اشاره به مشکلات کارخانجات در فروش و بازاریابی و تامین نقدینگی، اضافه کرد: سال گذشته، واردات چای به شرط خرید چای داخلی بود که بالغ بر ۱۰ هزار تن چای از کارخانجات خارج شد و بخشی از نقدینگی کارخانجات را برای سال جدید تامین کرد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه چای‌سازی کارخانجات به ویژه برندها کیفی‌تر شده است، عنوان کرد: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی برگ سبز در سال جدید را تصویب کرد و شاهد افزایش ۳۰ درصدی بها به صورت میانگین هستیم؛ یعنی بهای برگ سبز درجه یک از ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار تومان و بهای برگ سبز درجه دو از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

وی یکی دیگر از مصوبات شورای قیمت‌گذاری را واردات چای به شرط خرید چای داخلی دانست و ادامه داد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری، پنج درصد از ارزش بهای برگ سبز با توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۳ برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای تعلق می‌گیرد.

جهانساز افزایش ۳۰ درصدی تولید چای خشک را نتیجه قیمت متناسب خرید برگ سبز و پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات ارزان قیمت اصلاح و احیا و به‌زراعی باغات و بهسازی کارخانجات دانست و یادآور شد: برای سال جاری برداشت ۱۴۵ هزار تنی برگ سبز و تولید ۳۲ هزار تنی چای خشک را پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت مساعدت اقلیمی، افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان چای با تاکید بر لزوم کنترل قیمت و حجم واردات چای، اضافه کرد: سال گذشته شاهد واردات ۴۲ هزار تنی چای بودیم که به بازار چای داخلی کمک کرد؛ این در حالی است که نیاز کشور به چای خشک ۸۵ هزار تن بوده و تولید داخل فقط ۳۰ درصد این نیاز را تامین می‌کند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در برندسازی چای داخلی و بازاررسانی آن، تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد چای تولیدی وارد بازار مصرف می‌شود؛ همچنین سالانه شاهد صادرات ۱۰ هزار تنی چای ایرانی هستیم.

جهانساز یکی از شاخصه‌های بارز چای ایرانی را عدم استفاده از سموم دانست و خاطرنشان کرد: باغات ما دچار آفات خسارت‌زا نیستند و هیچگونه توزیع سم شیمیایی نداریم، اما در صورت لزوم از سموم بیولوژیک استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی