Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه پرداخت بیمه بیکاری در شرایط کرونایی، اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۴۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بودند که بر اساس قانون بیمه بیکاری، مقرری بیکاری دریافت می‌کردند که از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، ۷۳۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیکاری تعدادی از این افراد استمرار پیدا کرده که تعداد آن‌ها ۱۸۷ هزار و ۱۴۶ نفر است که از ابتدای خرداد ماه سال ۹۹ مقرری بیمه‌ بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه تعداد به صورت حضوری برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کردند؟ گفت: به واسطه حساسیت زیادی که وزیر کار و معاونت روابط کار در خصوص جلوگیری از تجمع افراد داشتند، از ابتدا سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری را راه اندازی کردیم تا از مراجعه حضوری افراد خودداری شود و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

 بابایی با اشاره به اینکه از خرداد ماه افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند در سامانه جامع روابط کار باید ثبت نام کنند، گفت: برای دریافت نام کاربری و کلمه عبور افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند و فرآیند ثبت‌نام آن‌ها کاملاً به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افرادی که در سامانه ثبت نام کردند نیاز به مراجعه حضوری به ادارات ندارند و کاملاً می‌توانند فرآیند ثبت نام را به صورت غیر حضوری انجام دهند و هر مرحله که پیش می‌رود پیامک تأیید برای آن‌ها ارسال می‌شود تا از جریان درخواستی که ثبت نام کردند، مطلع شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در یکی از استان‌ها اعلام شده بود به مراجعه حضوری افراد نیاز است که به مدیرکل همان استان اعلام کردیم که تمام فرآیند باید به صورت غیر حضوری باشد و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

بیشتر بخوانید

آخرین اخبار از پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه بیکاری کرونا بیمه بیکاری ویروس کرونا مراجعه حضوری بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری