Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردوس کریمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعات طرح آبرسانی بن به بروجن در دهه ۸۰ صورت گرفته است و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

وی با تشریح روند اجرایی طرح، تصریح کرد: خط انتقال طرح به طول ۱۱۷ کیلومتر به قُطرهای ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر است، در این پروژه سه ایستگاه پمپاژ پیش‌بینی شده است که یکی در آبگیر، دیگری در ایستگاه شماره۲ و ایستگاه شماره۳ که حدود یک هزار و ۷۴۰ لیتر بر ثانیه آب پمپاژ و به سمت بروجن هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی خاطر نشان کرد: مبدا این طرح زاینده‌رود و مقصد آن شهرستان بروجن است و ۴۵۶ هزار نفر از مردم استان را آبرسانی می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص از سرگیری طرح پس از توقف یک ساله نیز گفت:اعتباراتی از یکماه پیش تخصیص داده شد و مشکلات پیمانکاران برطرف شده است.

کریمی از پیشرفت ۶۵ درصدی طرح آبرسانی بن به بروجن خبر داد و افزود:  هم اکنون از مجموع ۱۱۷ کیلومتر خط اصلی حدود ۱۹ کیلومتر باقی مانده که با دعوت پیمانکار و پرداخت مبلغی از اعتبارات به وی، عملیات اجرایی به سرعت در چند جبهه در حال اجراست.

وی تصریح کرد:تصفیه‌خانه‌ای که ظرفیت یک هزار و ۷۴۰ لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می‌کند در حال ساخت است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین در این طرح حدود ۱۳۷ کیلومتر خط فرعی وجود دارد که در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای اجرای آن هستیم.

کریمی افزود: همچنین در حال بررسی، طراحی و بازنگری‌های معمول به منظور انجام مناقصات مربوط به ایستگاه پمپاژ آبگیر زاینده‌رود هستیم که با برنامه‌ریزی مناسب و تزریق به موقع اعتبارات مشکلات طرح برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امید است با تزریق به موقع اعتبارات و حل معارضات در محدوده بروجن و شمال خط، مشکلات حقوقی طرح حل و این پروژه ، که یک پروژه ملی و مطالبه مردم این استان است، به موقع و با کیفیت تحویل داده شود.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها بروجن چهارمحال وبختیاری شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری شرکت آب منطقه ای بروجن چهارمحال وبختیاری شرکت آب منطقه ای اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان

عبدالحمید حمزه‌پور  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  افزود: برای آبرسانی به این شهرها و روستاها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: سال گذشته طرح آبرسانی به ۶ شهر و ۱۵۶ روستا در قالب ۶۶ طرح با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ نفر از جمعیت این استان به آب پایدار دست یافتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به میزان ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان انجام شد.

حمزه‌پور گفت: جهاد آبرسانی به شهرها و روستاهای به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو بوده که این مهم باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها تامین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان