Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی اوقات شاهدیم که قانون هوای پاک و دیگر قوانین مرتبط با محیط زیست از سوی دستگاه‌های مجری قانون دور زده می‌شود. - اخبار اجتماعی -

احمد جباری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، اجرا نکردن قانون هوای پاک از سوی خودروسازان را سبب ایجاد هزینه‌هایی برای حوزه سلامت دانست و اظهار کرد: در شرایطی که خودروسازان به اجرای قانون هوای پاک برای رعایت استانداردها، پایبند نیستند، شاهد به خطر افتادن سلامت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه  دولت و مجلس باید ورود جدی به موضوع نظارت بر حُسن اجرای قانون هوای پاک داشته باشند، گفت: بخش عمده مفاد قانون هوای پاک معطوف به رعایت استانداردها از سوی خودروسازان است که متأسفانه این شرکت‌‌ها نیز قانون را رعایت نمی‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: طبق قانون هوای پاک، خودروسازان ملکلف به رعایت استانداردهای یورو 5 در تولید محصولات‌شان هستند، اما متأسفانه گاهی اوقات شاهدیم این قانون و دیگر قوانین مرتبط با محیط زیست از سوی دستگاه‌های مجری قانون دور زده می‌شود.

جباری با تأکید بر اینکه بسیاری از قوانین محیط زیست مسکوت مانده و یا اجرا نشده است، اظهار کرد: بعضا این طور عنوان می‌شود که زمینه‌های لازم برای اجرای قوانین در حوزه حفظ محیط‌ زیست فراهم نیست، اگر قوانین نیازمند اصلاحات باشد، نمایندگان مجلس به طور قطع همکاری و همراهی خواهند کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دور زدن قوانین محیط زیست از سوی دستگاه‌های اجرایی جرم تلقی می‌شود و به طور قطع از سوی نمایندگان مجلس و از طریق دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد، زیرا عدول از قانون، به‌خصوص در حوزه محیط زیست موجب ضربه به سلامت مردم می‌شود.

نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شودنامه محیط زیست به دولت درباره همزمانی کرونا و آلودگی هوا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس سازمان محیط زیست کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس سازمان محیط زیست محیط زیست از سوی دستگاه قوانین محیط زیست قانون هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیسی: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • شیراز چگونه کلان‌شهری بدون آلودگی هوا شد؟
  • اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی
  • وضعیت نامناسب دفن زباله در استان به دستگاه قضایی اعلام شد
  • وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی اعلام شد
  • (ویدئو) رئیسی: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد