Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، گذرم به محله‌ای افتاد که سال‌های دور جولانگاه بازی‌های کودکی‌ام بود، نرسیده به پل «آخوندآباد»، از کنار وانت‌های میوه‌فروش که می‌گذری جاده‌ای شن‌ریزی شده تو را با کناره «گرگانرود» همراه می‌کند.

بوی خاک نم کشیده، رسوب‌های لخته شده و زباله‌های آب آورده مشام رهگذران را به تب و تاب می‌اندازد، گویا اینجا جاده سلامت این‌ور شهر است !!؟

کمی آن‌سوتر مینی پارکی ( پارسی را پاس بداریم: باغ شهر کوچکی) هویدا می‌شود، تورهای فلزی اطراف زمین ورزش و بازی بچه‌ها همچون انار رسیده‌ای که به بیرون پاشیده باشد سوراخ که چه عرض کنم به اندازه عبور یک موتورسیکلت شکاف برداشته‌اند!؟

کف زمین بازی بتون‌ریزی سد گلستان را می‌ماند مهیای مصدوم کردن زانوان نونهالان و ورزش‌دوستان! هر از چندگاهی موتورسیکلتی از داخل تورهای فلزی و طول زمین می‌گذرد حفره‌های تورها را که دقت نکنی گویا در حال تماشای صحنه شعبده‌بازی در سیرک هستی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سمت دیگر پارک در پیاده‌رو خیابان خیام شمالی که می‌رسی بوی آزاردهنده و تیز فاضلاب برای لحظه‌ای هوش از سرت می‌برد! به هوش که می‌آیی منفذی در زیر پایت می‌بینی که گازهای کانال فاضلاب را به هوا می دمد!

از حق نگذریم فضای سبز پارک رو به راهست و پاکبان زحمتکشی به آن رسیدگی می‌کند اما چند کار لازم است انجام صورت بگیرد؛ ابتدا اینکه جاده حاشیه رودخانه تا پارک ایمن‌سازی، درختکاری و زیباسازی شود، تورها ترمیم و در حاشیه پارک به سمت رودخانه دیوار کوتاه با نرده فراهم شود تا مانع تردد موتورسیکلت‌ها و شکافتن حصارها شود.

به نظر می‌رسد محله‌های «بدلجه» و «سیدآباد»، پل «آخوندآباد» و حاشیه آن به عنوان ورودی شهر از سمت مرز«اینچه‌برون» نسبت به ورودی شهر از سمت «آزادشهر» مظلوم واقع شده‌اند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

================================

یادداشت: جعفر کشته‌گر فعال فرهنگی اجتماعی

================================

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان عدالت اجتماعی توسعه ورزش سیدآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران