Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی نمایندگان مجلس با خبرنگاران دانا در استانها با بیان اینکه استیضاح در شرایط فعلی به صلاح نیست بر یافتن راهکارهایی برای پاسخگویی رئیس جمهور به عملکردش تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مطرح کردن استیضاح رئیس جمهور در شرایط فعلی با انتقادهایی از سوی رسانه ها و کارشناسان سیاسی احزاب اصلاح طلب و اصولگرا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نمایندگان مجلس با خبرنگاران دانا در استانها با بیان اینکه استیضاح در شرایط فعلی به صلاح نیست بر یافتن راهکارهایی برای پاسخگویی رئیس جمهور به عملکردش تاکید کردند.

 

 

عضو مجمع نمایندگان اصفهان:

استیضاح روحانی به صلاح کشور و مردم نیست/ مجلس به دنبال به حرکت درآوردن دولت است

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص استیضاح روحانی اظهار کرد: با توجه به این در ماه های پایانی دولت قرار داریم و به نظر من فرصتی برای روند استیضاح نیست؛ این روند فرصت زیادی از کشور و مجلس گرفته می شود و عملا اقدامی برای مردم انجام نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون یک فرصت سه ماهه برای استیضاح نیاز است و اگر استیضاح رأی بیاورد، قوه قضائیه باید اقدام کند که با توجه به زمان زیادی در این زمینه صرف می شود استیضاح به صلاح کشور و مردم نیست.

وی افزود: فضای سیاسی کشور این روزها دچار تنش و مشکل و معیشت و اشتغال مردم وارد حاشیه می شود و عملا دولت نمی تواند در این زمینه کاری کند.

سلیمی با توضیح اینکه مجلس باید در این مدت باقی مانده از دولت روحانی، نظارت بر دولت را بیشتر انجام دهد، بیان کرد: نمایندگان باید در استان ها به صورت میدانی وارد شوند و بر عملکرد مدیران استانی نظارت داشته باشند و مجلس به شدت جلسات نظارتی خود را برگزار می کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه دولت را باید بیشتر به سمت فعالیت های اجرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم ببریم، تأکید کرد: پس از انجام استیضاح قطعا کشور دچار مشکل می شود و دشمنان از این موقعیت ایران سواستفاده می کنند.

 

 

نماینده مردم نطنز در مجلس:

پیشنهاد می کنم رئیس جمهور در مجلس حاضر شود/ کشاندن کشور به تنش صحیح نیست

رحمت الله فیروزی پور در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: امروز مطالبات مردم شدید است  و ناراحت هستند و نمایندگان با سوال های متعددی از سوی مردم روبرو می شوند و لازم است اغناء نمایندگان در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصرح کرد: پیشنهاد می کنم رئیس جمهور در مجلس حاضر شود و با نمایندگان به صورت علنی یا غیرعلنی دیدار و گزارشی از عملکرد، فعالیت ها و اقدامات و همچنین موانع ارائه کند؛ اینکه به این شکل بخواهیم کشور را به تنش بکشیم درست نیست.

وی افزود: در سال پایانی دولت، دولت نیز باید فعال تر کار کند و تعامل خود را با نمایندگان مجلس  را بیشتر کند، اگر برخی نمایندگان نیز به دنبال سوال از رئیس جمهور هستند، دل سوز مردم بوده و می خواهند مشکلات مردم را منعکس کنند.

فیروزی پور در ادامه تصریح کرد: دولت باید تلاش کند  تا قبل از طرح استیضاح از سوی نمایندگان، توضیحات ارائه کرده و نمایندگان را اغنا کند

وی عنوان کرد: یک نگاه این است که دولت را در سال پایانی نیز کار خود را انجام دهد اما  افزایش قیمت ارز و قیمت ها و مشکلاتی که در معیشت ایجاد شده، به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 

 

نماینده اصفهان:

نگاه قاطبه مجلس تعامل با مدیران در جهت حق مردم است/ مجلس برادر بزرگ تر دولت است، هم دست می گیرد هم گوش می پیچاند

امیرحسین بانکی پور در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از این مجلس انتظار دارند انقلابی بوده و انقلابی عمل کند، اظهار کرد: معنای حقیقی انقلابی بودن هیجان داشتن، کوتاه نیامدن، شجاع بودن، از حق مردم دفاع کردن و در عین حال عقلانی عمل کردن و رعایت همه جوانب است.

نماینده اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر عرصه به مردم تنگ شده و شرایط کشور خاص است، عنوان کرد: در این شرایط هم می توان صحبت هایی کرد که دل خودمان را خنک کنیم و هیجانی را نشان دهیم و هم می توان بررسی کرد با شرایط و مسئولان موجود چه راهکارهایی را می توانیم پیش ببریم که بتواند مرهمی بر مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: نگاه قاطبه مجلس تعامل با مدیران در جهت حق مردم است؛ در این تعامل ممکن است با مدیری در جهت حق مردم، برخورد هم شود؛ مجلس باید نقش برادر بزرگ تر را برای دولت بازی کند؛ برادر بزرگ تر دست برادر کوچک تر را می گیرد و در مواردی گوش او را را هم می پیچاند.

بانکی پور با بیان اینکه در این شرایط مسائل حاشیه ای را مطرح کردن و در کنار بحران های اقتصادی، بحران سیاسی هم ایجاد کردن، مد نظر رهبری و عقلا نیست، گفت: مردم از مشکلات ناراحت هستند، اما اگر از همین مردم بپرسیم که آیا با برخوردهای حذفی و بهم ریختن کل سیستم اداری کشور موافق هستید، آماده این حرکت نیستنند.بحران های اقتصادی و سلامت در حال حاضر در کشور وجود دارد و دیگر تحمل بحران سیاسی را ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان یانکه ما چک سفید امضا به کسی نداده ایم، خاطرنشان کرد: ما تا پایان مبنا را بر تعامل با مدیران گذاشته ایم اما تا آن جایی که حاضر به حرکت به نفع مردم باشند، و در برابر سخن و راهکارهای منطقی مجلس ما را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید در ریل هایی که مجلس می گذارد حرکت کند، گقت: این نه تنها نظر من است، من با بسیاری از بزرگان مجلس هم که صحبت کردم، همین نظر را داشتند و به دنبال تعامل هستند، البته دولت باید پاسخگو باشد و به میدان بیاید.

بانکی با بیان اینکه به نظر می رسد بخش زیادی از مدیران و وزیران با مجلس همراهی می کنند، تاکید کرد: هر مدیری به دنبال این است که از مدیریت خود خاطره خوشی بگذارد و همین می تواند ظرفیتی را ایجاد کند که مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

استیضاح رئیس جمهور در این زمان، به صلاح نیست/ آقای روحانی بایدجوابگوی مشکلات و کاستی ها در کشور باشد

سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در گفتگو با رهیاب، پیرامون مخالفت با استیضاح رئیس جمهور اظهار داشت: تصمیمات برخی مسئولین در شرایط حساس کنونی کشور باید باتدبیر و درایت صورت بگیرد، صحبت از استیضاح رئیس جمهور در این زمان، به صلاح کشور و مردم نیست.

وی افزود: هر گونه تصمیم گیری در کشور باید سنجیده باشد، دشمن به دنبال بهانه است تا به امنیت ایران آسیب برساند بنابراین شرایط کشور اجازه نمی دهد که به چنین موضوعی ورود کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه اگر ما نمایندگان مجلس،به کمتر از استیضاح رضایت بدهیم دال براین نیست که عملکرد رئیس جمهور و کابینه اش مورد تاییدمان است، گفت: نمایندگان مجلس مصالح نظام و کشور را مقدم بر همه چیز می‌دانند.

حسینی به برخی افراد که از عقبه آقای روحانی هستند و از استیضاح رئیس جمهور دلشاد می شوند،اشاره کرد و ادامه داد: طرح این موضوع به مصلحت نیست، شاید در بعضی مواقع، بی احترامی و تکبر را باید با بی احترامی و تکبر بیشتری جواب داد ولی نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم شرایط کشو رو مصلحت را می‌سنجند.

حسینی اضافه کرد: قطعا رئیس جمهور و کابینه‌اش باید نسبت به مسائلی که در کشور رخ می دهد و مردم را درگیر کرده پاسخگو باشد، اگر چه در این مدتی که مجلس شروع به کار نموده، حضور پیدا نکرده و گزارشی نداده است.

نماینده مردم اهواز عدم حضور رئیس جمهور در مجلس یازدهم را بی احترامی به جایگاه مجلس دانست و افزود: آقای روحانی موظف است برای ارائه گزارش در مجلس حضور پیدا کند و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

وی ادامه داد: در همه مواقع باید آن چیزی که مصلحت کشور است را انجام داد و این مسئله جز اعتقادات ماست اما در حال حاضر صحبت از استیضاح را به مصلحت نمی دانیم در عین حالی که دولت باید جوابگوی مشکلات و کاستی ها در کشور باشد ضمن اینکه به عدم اتخاذ تدابیری برای کم کردن مشکلات از سوی دولت انتقاد داریم.

حسینی در پایان گفت : امیدوارم در روزهای آینده آن چیزی که مصلحت کشور است را در مجلس رقم بزنیم.

 

 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

طرح مباحث حاشیه‌ای از نظر مردم و مجلس مردود است

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به طرح استیضاح رئیس‌جمهور توسط برخی نمایندگان مجلس، گفت: در شرایط فعلی هرگونه ایجاد حاشیه و نادیده گرفتن مسائل اصلی کشور، غلط و غیرقابل قبول است. هر کسی در هر مسئولیتی که است باید این مهم را رعایت کند.

وی افزود: بحث اصلی امروز کشور، مسائل اقتصادی، معیشتی، گرانی، اشتغال و مسکن است و وظیفه مسئولین همه بخش‌های کشور است که تمرکز خودشان را برای حل و فصل این مشکلات بگذارند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که کسانی بخواهند با طرح مباحث و مسائل حاشیه‌ای، افکار عمومی را به سمت مسائل فرعی ببرند و اذهان مردم را مشوش کنند؛ چرا که طرح مسائل اینچنینی موجب می‌شود که مردم تصور کنند کسی به فکر آن‌ها نیست.

جوکار با اشاره به اظهارات حاشیه‌ساز توسط روحانی نیز خاطرنشان کرد: در شرایط خاصی که امروز قرار داریم، باید اولویت‌گذاری ما بر مبنای سیاست‌هایی باشد که مشکلات واقعی مردم را حل کند؛ لذا این خیانت به مردم است که کسانی بخواهند با ایجاد حاشیه، مسائل اصلی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها با طرح مباحث فرعی و جنجالی به دنبال این هستند تا برای خودشان حاشیه امن ایجاد کنند، اظهار داشت: همه مسئولین باید پاسخگوی مردم و مطالبات آن‌ها باشند و تلاش کنند تا هرچه زودتر به این وضعیت بی‌ثباتی بازار خاتمه دهند و امروز این موضوع اصلی است و هرکس بخواهد موضوعاتی غیر از این را مطرح کند، از نظر مردم و مجلس مردود است.

 

نماینده مردم اسفراین عنوان کرد؛

استیضاح؛ تحمیل بار بلاتکیفی بر سایر مشکلات کشور

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین اظهارکرد: در شرایط کنونی که بیش از 9 یا 10 ماه از عمر دولت نمانده است مطرح کردن موضوع استیضاح رئیس جمهور به صلاح کشور نیست.

وی افزود: در حال حاضر که زمان زیادی به پایان دولت نمانده و کشور متاثر از تحریم ها و کرونا در شرایط سختی به سر می برد، استیضاح رئیس جمهور به جز تعطیلی کشور ثمره ای نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در این شرایط بهترین راهکار این است که با دعوت از وزرای اقتصادی به مجلس و گفتگو در خصوص مشکلات پیش رو به راهکاری برای برون رفت و بهبود وضعیت برسیم.

وی با بیان اینکه نمایندگانی که بحث استیضاح رئیس جمهور را مطرح می کنند، حتما دلایل خاص خودشان را دارند، گفت: حتی اگر مطرح کردن بحث استیضاح به عنوان اهرمی برای وادار کردن دولت به کار باشد، در شرایط فعلی نتیجه ای به جز درگیر کردن چند ماهه کشور به این موضوع و بدتر شدن اوضاع ندارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راهکار دیگری که برای برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی می تواند راهگشا باشد، طرح سئوال از رئیس جمهور است که بنده به عنوان یکی از موافقان، این طرح را امضا کرده ام.

وی تصریح کرد: هم اکنون همه اذعان داریم که مسائل در دولت به درستی پیگیری نمی شود و مدیریت ها ضعیف است اما اگر بحث استیضاح که به اعتقاد بنده احتمال انجام آن بسیار ضعیف است هم اتفاق بیافتد شرایط بدتر شده و عملا همین اقدامات کنونی که از سوی دولت انجام می شود نیز به صفر خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به عمر کوتاه باقیمانده از دولت فعلی در صورت رای آوردن استیضاح، امکان برگزاری انتخابات زود هنگام وجود ندارد و باید دولت به صورت پارلمانی و بوسیله معاون اول اداره شود که قطعا وضعیت بدتر از شرایط فعلی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطرح کردن بحث استیضاح را نه تنها به صلاح کشور و مردم نمی دانم بلکه معتقد هستم تحمیل بار بلاتکلیفی و سختی های بیشتر بر مردم است.

 

نماینده مردم فاروج:

استیضاح رئیس جمهور در شرایط کنونی راهگشا نیست

علی آذری، نماینده مردم فاروج نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: استیضاح به معنای آشکارکردن امور است اما هم اکنون مشهود است که رییس‌جمهور در اجرای وظایف قوه مجریه کم کاری می‌کند و مردم تحت فشار و نگران هستند.

 آذری با بیان اینکه برای بهبود امور، نمایندگان باید از روش‌های عام نظارت استفاده کنند، تاکید کرد: طبق اصل‌131 قانون اساسی، اگر رییس‌جمهوری نباشد، معاون اول جایگزین می‌شود اما این تفکر زنجیروار ادامه خواهد داشت؛ پس فایده ندارد و ما باید در پی راه‌حل باشیم.

آذری تاکید کرد: بعید می‌دانم که استیضاح طی چند‌ماه باقی مانده از عمر دولت بتواند برای ما راهگشا باشد.

آذری گفت: مجلس طبق منویات بزرگان نظام، در پی تعامل با دولت است؛ اما ما مانده‌ایم که اگر دولت نخواهد همکاری کند، ما باید چه کنیم.

 

نماینده مردم شیروان:

استیضاح بخاطر گره زدن امور مملکت به انتخابات آمریکا است

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با درخواست استیضاح رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث استیضاح در مجلس  به این دلیل کلید خورده که رییس جمهور پیگیری تمامی امور مملکت را به انتخابات آمریکا گره زده است.

وی ادامه داد: استیضاح به این دلیل مدنظر قرار گرفت که دولت حواسش باشد که نباید مملکت را به انتخابات آمریکا وابسته بداند، بلکه رئیس جمهور براساس ظرفیت ها و توانمندی های داخلی  باید بتواند مشکلات را حل کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس خاطرنشان کرد: اینکه یک کشور را معطل انتخابات کشور دیگری همچون آمریکا بگذاریم در واقع با منافع ملی کشور منافات دارد.

 

این خبر به روز می‌شود

منبع: دانا

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی صلاح کشور و مردم رئیس جمهور در مجلس برخی نمایندگان نمایندگان مجلس مجمع نمایندگان شرایط فعلی رئیس جمهور برادر بزرگ تر نماینده مردم صلاح نیست بحث استیضاح مشکلات مردم حال حاضر مطرح کردن حق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد