Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ربیعی گفت: پایان تحریم تسلیحاتی ایران نوید بخش عقب‌نشینی‌های دیگر، از جمله رفع تحریم‌های مالی و بانکی است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین الملل که براساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت جامعه ایران بود، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران بود که یک دستاورد مهم در عرصه بین الملل به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: به رغم مخالفت ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل این محدویت ها برداشته شد.

ربیعی گفت: جامعه جهانی نیز یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی های آمریکا را از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به رفع محدودیت‌های تحریم تسلیحاتی ایران چیست؟

این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام، سیاست درست  جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام علاوه بر خنثی کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه شورای امنیت علیه ایران آثار مثبت خود را به مرور نشان می دهد که علاوه بر این می توان به موفقیت های دیگر از جمله موفقیت در دادگاه لاهه و زیر بار نرفتن شورای امنیت نیز اشاره کرد.  

ربیعی افزود: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نوید بخش عقب نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری می تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: به بیان روشن تر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منتهای منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه های اقتصادی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون واکنش سراسیمه تحریم گران و سوداگران تنش را بر انگیخته است. هوچی گری تحریم گر در باره رفع تحریم تسلیحاتی ریشه در همین ایران هراسی دیوانه وار دارد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: آنها خیلی خوب می دانند که ایرانیان در قرون اخیر هیچگاه آغاز گر تهاجم نظامی به هیچ کشوری نبوده اند.

بیشتر بخوانید: با وجود تهدیدهای آمریکا ایران معامله تسلیحاتی خواهد کرد؟ +فیلم

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: سلاح ایرانی در این کشور همواره پشتوانه صلح و امنیت سرزمینی و منطقه ای بوده است. صریح تر بگویم ایرانی ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند.

ربیعی اظهار داشت: سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است. قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در ظل قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد.

وی بیان داشت: ما بر این اساس در همه حوزه های منطقه ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم. طی همین روزها، جهان و منطقه ما شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ما در مناقشات منطقه ای قفقاز می باشد. در یمن نیز ما توسعه طلبی  و تجاوز را محکوم کرده ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده ایم. همه کشورهای منطقه را به پیمانهای صلح دعوت کرده ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی گری مبارزه بی امان و واقعی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: امیر خانزادی: تحریم‌های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می‌دانیم

ربیعی تصریح کرد: بنابراین هراس امریکا یک هراس تسلیحاتی نیست، هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم انداز قابل رویت قرار داده است.

وی اظهار داشت: آخرین بررسی از شیوع کرونا نشان می دهد که در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در ۱۲ استان سیر صعودی و ۹ استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد. به رغم همه تاکیدها رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ۴۲ درصد در دو هفته قبل به ۵۴ درصد رسیده است و امیدواریم با همکاری همه مردم عزیز این روند افزایش یابد و رعایت دستورالعمل ها باید به بالای ۹۰ درصد برسد. 

ببینید: عکس/ وضعیت قرمز کرونا

ربیعی اظهار داشت: همچنین تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است.

بیشتر بخوانید: نمکی: با خواندن گزارش‌های کرونایی هرشب استرس دارم

ربیعی گفت: از همه مادران باردار می خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه، حتما به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند. این روزها فشار بسیار زیادی بر کادر درمان ما وارد می شود. از همه هموطنان می خواهیم ضمن حمایت خود با مراعات پروتکل ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مجددا ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور درگذشت جناب آقای دکتر زارع رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد را به خانواده ایشان و همه بازماندگان خانواده بهداشت و درمان تسلیت عرض می کنم.

ربیعی تصریح کرد: در هفته گذشته هیات دولت تصمیماتی داشت که از جمله به موارد زیر اشاره می شود؛ کنترل قیمت ها و افزایش نظارت ها از مهمترین مواردی بود که در جلسات دولت مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: دولت به هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال، با صدور مجوز سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح های رسیدگی جدید و بافندگی در استان خراسان جنوبی موافقت کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حسن روحانی دولت تدبیر و امید هیات دولت جمهوری اسلامی ایران آمریکا علی ربیعی برجام تحریم ایران تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی بیشتر بخوانید رفع تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور