Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@03:23:52 GMT

علت رکوردهای پیاپی اخیر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۵۲۸

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به نگرانی ها از روند فزاینده کرونا در کشور، این موضوع را نتیجه بی توجهی به الگوهای پیشنهادی ستاد کرونا دانست و گفت: حتی برای تعطیلات اخیر نیز محدودیت ها به شکلی اجرا شد که افراد وقت رفتن به سفر را پیش از اعمال محدودیت داشتند و همین نوع اعمال محدودیت ها نگرانی مارا از تعطیلات روزهای آینده نیز افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در کشور و رکورد ۳۳۷ مورد مرگ ناشی از کرونا در یک ۲۴ ساعت، گفت: علت این رکوردشکنی را می توان در عدم رعایت موازین و الگوهای پیشنهادی ستاد مقابله با کرونا یافت. مسافرت های غیر ضروری، عدم رعایت مسائل بهداشتی، شرکت در مجامع و تجمع ها، ساده انگاری مردم و... همگی عواملی برای رشد آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور است.
وی با اشاره به محدودیت هایی که برای سفر به ۵ شهر در تعطیلات اخیر انجام شد، اظهار کرد: تا جایی که ما مطلع هستیم محدودیت ها به شکل خاص اجرا نشد و افرادی بودند که به سفر رفتند، زیرا با اعلام ساعت ۱۲ شب برای اعمال محدودیت ها مردم زمان کافی برای رفتن به سفر داشتند. برای تعطیلات پیش رو که مدت آن طولانی تر است در صورت عدم اعمال قوانین جدی و سخت، فاجعه دیگری در آمار کرونا رخ خواهد داد.
این متخصص بیماری های عفونی، ادامه داد: بیش از ۶ ماه است تاکید ما بر اعمال محدودیت ها است. در شرایطی که تمام ایران وضعیت قرمز دارد سهل انگاری از سوی هیچ کس درست نیست.
وی با اشاره به تاثیر دورکاری ادارات و برخی مشاغل، تصریح کرد: مقابله با کرونا نیاز به سیاست گذاری چندجانبه دارد، صرف اینکه با اعمال موقت محدودیت بخواهیم آمار بیماران و تلفات کرونا را کاهش دهیم، موفق نخواهیم شد. فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، تعطیلی برخی ادارات یا دورکار شدن آنها و... در شرایطی که آمار جانباختگان کرونا در حال افزایش است، اقداماتی خواهد بود که کنار یکدیگر موثر هستند.

برچسب ها: کرونا ، ستاد ملی مقابله با کرونا ، مبتلایان به کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KVT

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مبتلایان به کرونا مقابله با کرونا اعمال محدودیت محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز از اعمال محدودیت در مسیرهای منتهی به شمال از جاده چالوس در روزهای آخر هفته خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ‌ پیمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت 6 روز یکشنبه مورخ 1403/02/16 از محورهای کرج ـ چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت از ساعت  8.30 از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود، افزود: از ساعت 10.30 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه  بوده واز سادات 24 این ممنوعیت لغو می شود.

‌کرمی عنوان کرد: در صورت پرحجم بودن ترافیک در روزهای  چهارشنبه و جمعه تاریخ‌ 12 و 14 اردیبهشت 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت 10 صبح  از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود و از ساعت از ساعت 1200 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز عنوان کرد: روز شنبه تاریخ‌ 15 اردیبهشت 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت 8.30 از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام شده  و از ساعت 9.30 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

وی با بیان‌ اینکه از ساعت 10.30 از مرزن‌آباد به سمت تهران جاده یک طرفه بوده است، افزود: تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 7 صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند