Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروز سرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت توزیع داروی انسولین در گیلان، اظهار کرد: با توجه به وارداتی بودن برخی از انسولین‌های قلمی و تحریم‌های ظالمانه، ورود انسولین به کشور زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه کمبود انسولین یک مشکل ملی بوده و منحصر به گیلان نیست، افزود: به دنبال وارداتی بودن انسولین، در مقاطعی شاهد کمبود این دارو در کشور و به‌تبع آن در استان گیلان بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع داروی انسولین در داروخانه‌های منتخب خبر داد و گفت: به‌منظور به حداقل رساندن کمبود انسولین و کنترل و نظارت هرچه بیشتر دارو توسط معاونت غذا و دارو و همچنین رفاه حال بیماران توزیع انسولین صرفاً در بین داروخانه‌های منتخب گیلان صورت می‌گیرد که تمامی داروخانه‌های مذکور در سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارگذاری شده است.

سرودی با اذعان به اینکه خوشبختانه تولید برخی از انسولین‌های قلمی در کشور آغاز و به بازار دارویی کشور وارد شده است و توسط پزشکان نیز تجویز می‌شود، افزود: به‌زودی شاهد تولید انبوه برخی از انسولین‌های قلمی در داخل کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد رضایتمندی بین بیماران و دسترسی آسان به انسولین‌های قلمی است، تصریح کرد: رسالت این معاونت، نظارت شدید و توزیع دقیق دارو به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر نظارت مردمی بر توزیع داروها ازجمله انسولین، بیان کرد: بیماران در صورت مشاهده هرگونه کمبود در داروخانه‌های منتخب می‌توانند با شماره‌های معاونت غذا و دارو تماس گرفته و علاوه برگرفتن راهنمایی، این معاونت را در جهت نظارت دقیق‌تر همراهی کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم پزشکی گیلان انسولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان داروخانه های منتخب معاونت غذا و دارو انسولین های قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مینا آژوغ  اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند