Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:08:46 GMT

اهدای یک جایزه جهانی معتبر به دانشمند ایرانی 

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۰۰۸

اهدای یک جایزه جهانی معتبر به دانشمند ایرانی 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، پروفسور مسعود فرزانه دهکردی متولد شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری، استاد تمام(پروفسور) دانشگاه شیکوتیمی کبک، به پاس همکاری‌‏های او و نقش برجسته فناورانه‌‏اش در کمیته‌‏های پژوهشی این مجموعه بین‌‏المللی موفق به دریافت این جایزه معتبر شده است که تاکنون ۲۰ نفر از سراسر دنیا به دریافت این جایزه مفتخر شده‌‏اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همکاری‏‌های ارزشمند به چاپ چندین بروشور تکنیکال انجامیده است که به نوبه خود به رفرنس‏‌های بین‌‏المللی بدل شده‏‌اند.

تاکنون و از سال ۲۱۰۴ میلادی که این جایزه ارزشمند ابداع شد ۲۰ نفر از متخصصان از سراسر جهان به عنوان فلوی CIGRÉ مفتخر شده‏‌اند که امسال نام پروفسور مسعود فرزانه در این فهرست قرار گرفت.   

اعلام رسمی اعطای جایزه همکار CIGRÉ به دکتر فرزانه، در نشست‏ افتتاحیه کنگره دوسالانه CIGRÉ با مشارکت بیش از ۲ هزار متخصص از سراسر جهان از ۲۴ آگوست تا سوم سپتامبر ۲۰۲۰ در پاریس، انجام شد.

همچنین، این قدردانی معتبر به پاس همکاری دکتر فرزانه، بازتاب دهنده نقش تخصصی دانشگاه شیکوتیمی کبک در زمینه انتقال برق و تأثیر آب و هوای شمالی است.

CIGRÉ یک مجمع جهانی متعهد به توسعه مشترک و به اشتراک‌‏گذاری تخصصی در زمینه شبکه‏‌های فراگیر برق است.

این انجمن شامل هزاران متخصص از بیش از ۹۰ کشور و  یک هزار و ۲۵۰ سازمان، از جمله برخی از متخصصان برجسته جهان است. CIGRÉ همچنین ۵۹ کمیته ملی از کشورهای دارای دیدگاه‌های تخصصی و فنی گوناگون را گرد هم می‌‏آورد.

این مجمع، بزرگترین شبکه دانش جهان در زمینه شبکه‌‏های برق، شامل ۱۶ حوزه تخصصی و همچنین ۲۵۰ گروه کاری را با هدف حل مشکلات و برطرف کردن چالش‏‌های این شبکه‏‌های برق، مدیریت می‌‏کند.

پروفسور مسعود فرزانه همکاری فعالانه خود را با CIGRÉ به واسطه علاقه و تخصص خود در مهندسی شبکه برق و تأثیر آب و هوای سرد، در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد.

از زمان آغاز همکاری با CIGRÉ، او در میان فعالیت‌‏ها دیگر، سرپرستی و راهبری چندین کارگروه دیگر در این سازمان و مشارکت در چاپ تعدادی از ۱۵ بروشور تکنیکال و سایر انتشارات فناورانه و همچنین ساخت ابزارها/تجهیزات مرتبط را در زمینه انتقال انرژی الکتریکی بر عهده داشته است.

او بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ به عنوان نماینده بخش دانشگاهی کانادا به عضویت کمیته اجرایی CIGRÉ کانادا درآمد.

بدین رو، او در کاری ارزشمند طرح نوآورانه‌‏ای را با عنوان" زنان در مهندسی (Women in Engineering)" پایه‌‏ریزی کرد که به نقطه عطفی در توسعهCIGRÉ  بدل شده است و به علاقه‌مندی دانشجویان و مهندسان جوان در کار  CIGRÉ کمک شایانی کرده است.

او همچنین نقش مشارکتی فعالانه‌‏ای برای پیوند دادن ارتباط فعالیت‌‏های CIGRÉ با فعالیت‏‌های متناظر موسسه مهندسان برق و الکترونیک(IEEE) داشته است.

پروفسور مسعود فرزانه، زاده‏ سال ۱۳۲۷خورشیدی در شهرکرد است. او دارای جایزه‏ معتبر جهانی با نام مسعود فرزانه (Masoud Farzaneh Award) است که هر ۲ سال یکبار از سوی او در مراسمی رسمی به یک پژوهشگر برجسته مهندسی برق از سراسر دنیا اهدا می‌‏شود.

او پایه‌‏گذار" بنیاد مسعود فرزانه" به همت دانشگاه شیکوتیمی ایالت کبک با بودجه ۲۸۵ هزار دلاری است که اعطای بورس تحصیلی سالانه به سه دانشجوی برتر علمی در پایه‏ی کارشناسی ارشد و دکترا را بر عهده داشته است.

او دارای دانش نامه دکتری برق از دانشگاه پال ساباتیه‏ی فرانسه و گذراننده دوره  فوق دکتری برق در این دانشگاه است.

او پایه‎گذار بزرگترین لابراتوار یخ‎زدگی اتمسفریک در جهان است. در آرشیو مجله‏ مک‏لین به نام او در فهرست ۱۰۰ پیش‏گام نوآور دارای توان ایجاد دگرگونی در جهان اشاره شده است.

مترجم: دکتر سید سیاوش ساعی دهکردی (دانشیار دانشگاه)

منبع: https://www.uqac.ca/blog/۲۰۲۰/۰۹/۱۴/un-important-prix-de-reconnaissance-international-decerne-a-masoud-farzaneh-professeur-emerite-de-luqac/

برچسب‌ها انرژی برق شهرکرد کبک فناوری کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق شهرکرد کبک فناوری کانادا انرژی برق شهرکرد کبک فناوری کانادا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان با تاکید بر تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، گفت: وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است. متن نامه به شرح ذیل است:

روسای محترم دانشگاه‌های جهان

با احترام.

همانطور که مستحضرید جوهره اصلی حقوق بشر، پاسداری از عدالت و کرامت انسانی است. از همین رو، وظیفۀ همه انسان‌های آزادی‌خواه، سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و نخبگان دانشگاهی همواره حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی بوده است. این مهم در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این وجود، امروزه سرزمین فلسطین به نماد نسل کشی و نقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده است. بیش از نیم قرن است که ملت فلسطین قربانی تجاوزگری و زورگویی قدرت‌های بزرگ به ویژه صهیونیسم جهانی قرار گرفته و حتی طبق قوانین بین‌المللی از حق دفاع مشروع خود نیز در برابر متجاوزان محروم گردیده است.

اینک که تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است جنبش دانشجویان، اساتید و نخبگان در دفاع از مردم مظلوم غزه و اعتراض علیه ستم در دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، کلمبیا، ییل و سایر دانشگاه‌های دنیا نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است.

در این هنگام از نخبگان و رؤسای دانشگاهی جهان انتظار است ضمن اعلام جهانی محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی غزه، مأموریت‌های انسانی و دانشگاهی خود را در قبال این مردم مظلوم و عضو جامعه بشری ایفا کنند و برای اعلام هم‌دردی ضمن فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شوند و با تشکیل مجامع علمی و نخبگانی ضمن فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی علمی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به تبیین قیام پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم پرداخته و از طریق مجاری علمی و رسانه‏ای، طبل رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را در مجامع جهانی به صدا در آورند.

همچنین انتظار می‌رود ضمن تلاش برای قطع ارتباط نهاد‌های علمی و دانشگاهی جهان با رژیم‌صهیونیستی با تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش و فناروی برای احیاء زندگی طبیعی در مناطق ویران شده غزه توسط این ائتلاف جهانی دنبال گردد که اکنون کنش فعالانه نخبگان و رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارد.

در پایان برای پیگیری امور و انسجام بیشتر پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان طرفدار برقراری صلح عادلانه و دموکراسی در فلسطین را می‌دهم و کسانی که تمایل به عضویت در این مجمع دارند به ایمیل Elm@scc.ir حضورشان را اعلام دارند.

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند