Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:44:01 GMT

کشف بیش از ۱۵ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۱۴۶

کشف بیش از ۱۵ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات هفته گذشته، ۱۵ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۷ هزار و ۲۹۳ کیلوگرم اعلام شد، حدود ۱۲درصد کاهش دارد.
وی با اینکه ۱۰ هزار و ۸۴۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده، اظهار داشت: ۷۱ درصد کشفیات را ماده مخدر تریاک به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: همچنین از این میزان ۹۶۰ کیلوگرم گراس، ۱۰۱۶ کیلوگرم حشیش، ۱۵۱ کیلوگرم هروئین، ۲۰۷ کیلوگرم شیشه، ۱۷۶۳ کیلوگرم مرفین و ۲۷۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر خاطرنشان کرد: در هفته اخیر، مجموعاً ۷۸۰۴ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۵۶۳۷ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۰۳۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان آن هفته، ۱۳۲ نفر، اتباع بیگانه بودند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور است،  اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۴۰۸ کیلوگرم معادل ۳۶ درصد کشفیات کشور مربوط به استان کرمان است و خراسان جنوبی با ۱۷۹۰ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۴۷۳ کیلوگرم، فارس با ۹۷۰ کیلوگرم، یزد با ۸۹۸ کیلوگرم، و اصفهان با ۷۸۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۸ درصد از کشفیات کشور است.
اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۰۳ دستگاه خودرو و ۱۳ قبضه سلاح توقیف شد، تصریح کرد: ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۳ درصد انتظامی بوده است.

برچسب‌ها مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور درصد کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان