Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان شیرزادی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان امروز (۲۹ مهر) درحاشیه افتتاح  شعب دادیاری مرکز کارشناسان رسمی با اشاره به فعالیت ۳۳۰ کارشناس رسمی دادگستری در استان، گفت: این کارشناسان بازوان قضات دادگستری برای صدور رای و کمک کننده به کاهش تعداد پرونده‌های قضایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: گا‌هی در جریان برخی کارشناسی‌ها که از سوی کارشناسان رسمی دادگستری برای پرونده‌های قضایی انجام می‌گیرد، شاهد نارضایتی یکی از طرفین پرونده هستیم و در این رابطه شکایاتی هم از این کارشناسان می‌شود.

شیرزادی اضافه کرد: تا پیش از افتتاح این شعب، اگر کسی شکایتی از کارشناسان رسمی دادگستری داشت، باید به شعب دادیاری تهران مراجعه می‌کرد، چرا که در کرمانشاه شعبه‌ای برای رسیدگی به آن نداشتیم البته گا‌هی در این مسیر به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و دردسر‌های رفت و آمد به تهران فرد شاکی از شکایت خود منصرف می‌شد.

او گفت: با راه اندازی این شعب، از این پس شکایتی که از کارشناسان رسمی دادگستری می‌شود، در استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شیرزادی افزود: البته معمولا در کمتر از یک درصد از پرونده‌هایی که کارشناسان رسمی دادگستری آن‌ها را بررسی می‌کنند، شاهد شکایت یکی از طرفین پرونده هستیم و اکثر شکایات هم در مرحله سازش مختومه می‌شود و کمتر پرونده‌ای به مرحله رسیدگی در شعب دادیاری می‌رسد.

شیرزادی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی، مفاهیم قضایی و انتظامی را برای کارشناسان دادگستری استان تفهیم کنیم تا نسبت به تخلفات آگاهی داشته باشند و کمتر به سمت آن‌ها بروند.

محمدعلی افتخاری دادیار دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه گفت: اگر شخصی از یکی از کارشناسان رسمی دادگستری شکایتی داشته باشد، پس از ثبت شکایت، ظرف مدت ۷۲ ساعت در هیات مدیره مرکز آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را پیگیری می‌کنند.

او افزود: اگر پیگیری‌ها منجر به نتیجه نشد، پرونده شکایت را به کمیته صلح و سازش مرکز ارجاع می‌دهند تا ظرف یک ماه بین طرفین صلح ایجاد کند.

افتخاری گفت: درصورتی که در این کمیته هم پرونده به نتیجه‌ای نرسید، آن را در نهایت به شعب دادیاری انتظامی ارجاع می‌دهند که دراین قسمت مراحل قضایی پرونده و رسیدگی به آن را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری کارشناسان دادگستری کارشناسان رسمی دادگستری مرکز کارشناسان رسمی شعب دادیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد رزم در نشست فصلی رئیسان و دادستان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۱۴۰۲ ما تلاش بسیاری داشتیم تا با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های لازم سیاست‌های قوه قضاییه در کاهش پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در اوقات رسیدگی و ارتقا سطح خدمات الکترونیک قضایی را محقق بسازیم که تا حد زیادی در انجام این کار موفق بودیم.
وی افزود: امسال نیز ضمن تدوام این روند سعی خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات کاربردی اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه را پیگیری و با مشارکت نیرو‌های کارآمد سیاست‌های ابلاغی را به صورت کامل اجرا و طبق جدول زمانبندی شده جلو ببریم.

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند