Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی که تا هفته های قبل تا هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته بود امروز به ۱۵ هزار تومان رسیده و ۱۰ برابر افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم قیمت یک کیلوگرم گوجه فرنگی به 15 هزار تومان رسیده که این قیمت برای محصولی مانند صیفی بالا و غیرمنطقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره دلایل این افزایش قیمت می توان به صادرات بی رویه این محصول به کشورهای همسایه و کاهش تولید و عرضه مقطعی این محصول در بازار اشاره کرد.

  با ورود محصول گوجه فرنگی استان‌های گرمسیری جنوب کشور به بازار، این نرخ  در هفته های آینده  تعدیل می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رکوردشکنی قیمت گوجه فرنگی در یزد / قیمت ‌در مراکز عرضه به 10 هزار و 400 تومان رسید

از نکات منفی این افزایش قیمت گوجه فرنگی که به یک باره 10 برابر گران شده می توان به تکرار  این روال در هر سال اشاره کرد به طوری که در این مقطع سال به دلیل عدم مدیریت دولت در تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها با کمبود زمینه عرضه، شاهد جهش قیمت هستیم.

بنابر این گزارش اخیرا نیز فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد که عراق بخشی از گوجه های صادرتی ایران را بازگردانده، اما هنوز درباره صحت این فیلم اطلاعاتی در دست نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار بازار میوه ستاد تنظیم بازار بازار میوه گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات