Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در جنگ تمام عیار با ویروس کرونا به سر می بریم، گفت: ضرورت اعمال قوانین بازدارنده، اصلی اساسی است که باید مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری در خصوص وضعیت بیماری کووید-۱۹ در استان کرمانشاه گفت: پس از خیز اول بیماری در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه در این استان، از نیمه اول شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری بیماری در این استان مجددا روند افزایشی داشت و با شیب تندی در حال امتداد است و در حال حاضر به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط قرار دارد و شهرستانهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین در شرایط هشدار قرار دارند. مابقی شهرستانها یعنی ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان کرمانشاه گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکلها در این استان در مطبها و داروخانه ها و کمترین میزان رعایت در نانوایی ها گزارش شده است. همچنین طی یک هفته گذشته ۷هزار و ۲۰۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی انجام شده است که ۲۷۰ مورد از آنها به علت عدم رعایت پروتکلها به مراجع قضایی معرفی و ۳۰ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

لاری ادامه داد: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد مثبت بستری روزانه در این استان حدود ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز ۲۸.۵ نفر به هر یک میلیون نفر بوده است که بالاتر از میانگین کشوری است. هم اکنون نیز تعداد ۶۷۶ بیمار مبتلا در بیمارستانها و مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که تعداد ۱۲۵ نفر از آنها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبتهای ویژه حضور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: جهت پیشگیری از هر گونه ویروس و توقف آن در کشور راهی جز عمل به توصیه های موکد بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین وجود ندارد و این موضوع مستلزم همکاری و همراهی و مشارکت جدی کلیه دستگاه های متولی است.

وی گفت: در جنگ تمام عیار با بیماری به سر می بریم و ضرورت اعمال قوانین بازدارنده، اصلی اساسی است که باید مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس من ماسک میزنم سخنگوی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران