Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  آرش بوچانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی  از پیگیری‌ها برای راه اندازی سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه خبر داد و گفت: ساختمانی سه طبقه با زیربنای سه هزار متر مربع در واحد استانی برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته شده و درحال حاضر بدنبال اخذ مجوز‌های لازم برای آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه همانند یک دانشکده خواهد بود که در آن شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور دانشگاه مستقر شده و روی موضوعاتی خاص که استان در آن حوزه‌ها مشکل دارد، تمرکز خواهند کرد.

بوچانی افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از درآمد استان از کشاورزی، ۲۰ درصد دامپروری، ۱۰ درصد صنایع دستی و هنر‌های دست ساز و مابقی هم از صنعت است، موضوع مهمی که اکنون دراستان داریم و باید روی آن کار کنیم، مقوله کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری است.

او گفت: سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه در نظر دارد روی صنایع تبدیلی کشاورزی، تولید عصاره و اسانس گیاهان دارویی و دامپروری فعالیت و تحقیقات علمی داشته باشد.

بوچانی افزود: دراین مرکز با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور خلاقیت ها، ایده پرداری و استارتاپ‌هایی را نیز در حوزه کشاورزی و دامپروری استان خواهیم داشت.

او گفت: از آنجایی که تلاش داریم روی صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری در استان کار کنیم، پس طبیعی است که تعامل خود را با صنایع استان هم تقویت می‌کنیم.

بوچانی افزود: در سفر اخیر معاون علمی رئیس جمهور به استان و در بازدید از ساختمان سرای نوآوری دانشگاه قول اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی این مرکز را دادند.

او گفت: وجود اعضای هیات علمی توانمند در رشته‌های کشاورزی و دامپروری باعث شده تا پشتوانه‌ای قوی برای راه اندازی این مرکز در دانشگاه آزاد استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شرکت دانش بنیان کشاورزی سرای نوآوری دانشگاه دانشگاه آزاد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری