Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:52:36 GMT

سارق ۸ میلیارد تومانی پایتخت بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۳۳۵۸

سارق ۸ میلیارد تومانی پایتخت بازداشت شد

به گزارش ایرنا از اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال روز سه شنبه اظهار داشت: بیست و نهم مرداد ماه پرونده ای با موضوع سرقت به شیوه بیهوشی به دادخواهی زن جوانی در کلانتری ۱۲۴ قلهک تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع و پرونده در اختیار دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محتویات پرونده حکایت از این داشت، شاکی برای خرید لباس به مزونی در یک مجتمع تجاری مراجعه که متصدی مزون لباس به بهانه پذیرایی آبمیوه‌ای را به وی تعارف می کند. با نوشیدن آبمیوه، شاکی بیهوش و زمانی که به هوش می‌آید متوجه می‌شود، اثری از مزون لباس نیست و خودرو و ۲ دستگاه موبایل وی سرقت شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که واحد تجاری مزون لباس اجاره‌ای بوده و متهم با مدارک جعلی واحد تجاری مزون لباس را اجاره کرده بود، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارق یا سارقان در همان روز قرارداد اجاره را فسخ و مزون لباس را تخلیه کرده اند.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با همکاری یک مرد و زن در این مزون فعالیت داشته است.

دستخال با اشاره به اینکه در حین تحقیقات پلیسی پرونده های مشابه دیگری نیز به همین شیوه به بهانه‌های کاریابی و اخذ مجوز موسسه به این پایگاه ارجاع شد، خاطر نشان کرد: در تحقیقات میدانی از محل های وقوع سرقت، سرنخی از حضور یکی از مجرمان سابقه دار به نام قاسم به دست آمد.

وی ادامه داد: در رصد های اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه قاسم را در حوالی اتوبان اشرفی اصفهانی شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در هفدهم مهرماه در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه سوم انتقال دهند.

وی بیان کرد: قاسم پس از دستگیری به ۱۵ فقره سرقت با همدستی دو تن از دوستانش به نام «سیامک» و  «الناز » به شیوه بیهوش کردن شاکی در قالب مزون لباس، وعده کاریابی و اخذ مجوزهای موسسات اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه متهم به ۸۰ میلیارد ریال سرقت از مال باختگان اعتراف کرد، گفت: تاکنون ۱۰ تن از شاکیان قاسم را سارق اموال خود معرفی کرده‌اند.

وی گفت: با دستور قضائی متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری دو هم‌دست وی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارد.

برچسب‌ها شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران پلیس تهران بزرگ شهر تهران پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور تحقیقات پلیسی پلیس آگاهی پایگاه سوم مزون لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

سرهنگ مجید یگانه پور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی در زمینه خرید، فروش و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند، بلافاصله این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، ۴ نفر را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در روند رسیدگی به این پرونده یک دستگاه خودروی ۴۰۵ نیز توقیف که در بازرسی از آن ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با بیان اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و انتظار می‌رود تا شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6088271

دیگر خبرها

  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم