Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال تلویزیونی ایل‌دا که این روزها شاهد پخش آن از شبکه یک سیما هستیم، سریالی است که نویسنده یک سوژه عاشقانه را در دل رشادت‌های ایلات و عشایر در حوزه دفاع مقدس روایت می‌کند. روایتی که پیش‌تر مخاطب عادت داشت یک قهرمان در مقابل ضد قهرمان‌ها قرار گیرد، اما در این سریال برای اینکه رشادت‌های مردم خطه غرب کشور را به تصویر بکشد از ارائه یک قهرمان پرهیز کرده و سریال را از فردگرایی به سمت جمع‌گرایی سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم ارائه لهجه که مورد مناقشه برخی از کارشناسان قرار گرفته کاملا به جا است. گروه سازنده فراگیر بودن موضوع و پخش از شبکه سراسری را در نظر گرفتند و همین امر موجب عدم استفاده از لهجه می‌شود تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. 

در سریال ایل‌دا به طراحی صحنه و لباس به درستی توجه شده است. در مناطق غرب تنوع لباس، رنگ، رسم و رسومات به وفور دیده می‌شود که قویدل از این تنوع به خوبی استفاده کرده است. شخصیت‌ها به درستی معرفی و روایت به سمتی هدایت می‌شود که فرهنگ انتقام و خون و خون‌ریزی در ایلات به سمت همدلی و همگرایی در دفاع از وطن بدل شود. 

در مجموع سریال ایل‌دا جدای از نقاط ضعفش، نقاط قوت بسیاری دارد که مهم‌ترین آن نمایش زندگی، رسوم و آیین و سنن مردم لر در قاب تلویزیون است و برای مخاطبی که مرتب شاهد سریال‌های آپارتمانی با فضای روز جامعه و مشکلات قابل لمس در روز است، تنوع ایجاد کرده و بیننده را از مشغله‌های روزانه دور می‌کند و او را با فضایی تازه و جذاب روبرو می‌کند.

این سریال برای اولین بار جنگ را خارج از قاب همیشگی که فضای نبرد در جبهه و پشت جبهه است، نمایش می دهد و او را با فضایی که پیش‌تر درباره دلاوری‌های ایلات ندیده مواجه می‌کند.

در این مجموعه پربازیگر هنرمندانی چون خسرو شهراز (نصیر خان)، علی دهکردی (دکتر هوشنگ)، جعفر دهقان (کاکاوند)، کاظم هژیر آزاد (شیر علی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، قربان نجفی (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، پویان گنجی (یاور)، میترا رفیع (گندم)، زینب قادری (راحیل)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمد نژاد (کیومرث)، فاطمه آقا بابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی)، معصومه بافنده (آساره) ایفای نقش کرده اند.

برچسب‌ها دفاع مقدس شبکه یک سیما سریال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شبکه یک سیما سریال دفاع مقدس شبکه یک سیما سریال اخبار کنکور ایل دا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!

سکانسی از سریال «جنگل آسفالت» که این روز‌ها از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، شباهت زیادی به یک سکانس از سریال «جنتلمن» ساخته گای ریچی دارد.

جنتلمن یک مجموعهٔ تلویزیونی کمدی اکشن ساخته‌شده به‌دست گای ریچی برای نتفلیکس است. این مجموعه اسپین‌آفی از فیلم ریچی به همین نام در سال ۲۰۱۹ است. این مجموعه با بازی تئو جیمز در ۷ مارس ۲۰۲۴ منتشر شد و شامل هشت قسمت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # سریال جنگل آسفالت ، شبکه نمایش خانگی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون