Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:05:24 GMT

وقف عامل گسترش مساوات اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۴۱۳۱

وقف عامل گسترش مساوات اجتماعی است

امام جمعه ابرکوه با بیان اهمیت کارهای خیر در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی، گفت: وقف در تعالیم اسلامی و دینی ، ضامن گسترش عدالت و مساوات اجتماعی در بین آحاد مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا، "حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی" امام جمعه ابرکوه روز سه شنبه به مناسبت دهه وقف (۲۴ مهرتا سوم آبان‌ماه) در دیدار با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با قدردانی از فعالیت های این نهاد ،افزود: وقف تأثیر شگرفی بر زندگی اقشار کم درآمد ، توسعه مکان های متبّرکه و مذهبی و ترویج و نشر شعایر دینی دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه  کرد: دهه وقف ، فرصتی برای ترغیب و آشنایی مردم به تامین بخشی از نیازهای روز جامعه در قالب کارهای خیر است، و وجود موقوفه ها، بقاع متبّرکه و رقبه ها ظرفیت‌های خوبی برای مشاهده نتایج این سنت الهی در شهرستان  است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: نادیده گرفتن و ضایع کردن وقف و تصّرف غصبی موقوفه ها اقدامی خلاف شرع است و عذاب الهی را در برزخ و قیامت به دنبال دارد .

وی تصریح کرد: احیاء سنت حسنه وقف همان صدقه جاریه است که مردم عزیز ما باید با جدیّت و انگیزه پاک دینی در اموال و املاک خود برای همیشه در تاریخ از خود به یادگار بگذارند و از این طریق خود را به خدا مقرّب سازند و به نسل آینده نیز خدمت کنند .

امام جمعه ابرکوه  با قدردانی از تلاش‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه که راهگشای کارهای خیر برای همگان و امور وقفی هستند ، خاطرنشان کرد: خروجی این سنت، علاوه بر کمک به نیازمندان باید بخشی از مشکلات جوانان در خصوص ازدواج و مسکن آنها را هم رفع کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه یزد استان وقف استان یزد ابرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زارع زاده گفت: مراحل اجرای طرح مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می‌برد. 


وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد (مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است. 


وی همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 


زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بند‌های تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد