Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استیضاح رئیس جمهور روحانی واکنش نشان دادند و مردم را متضرر اصلی مشکلات ارزیابی کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عباس جهانگیر زاده ،نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو  اختصاصی با صبح زاگرس،درخصوص طرح استیضاح رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید توجه داشت که بحث استیضاح رئیس جمهور در مجلس می تواند نظر عده ای باشد و عده ای هم موافق این طرح نباشند گفت : به نظر هم می رسد بحث استیضاح رئیس جمهور درست نباشد و این موضوع در مجلس همچنان در حد بحث و هنوز هم نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مشکلات در کنار کرونا

وی افزود:البته بنده نمی خواهم به این موضوع استیضاع ورود کنم ، به جهت اینکه تمام دنیا درگیر مشکلاتی هستند و فقط مشکل کشورمان نیست و اگر امروز در کل دنیا بحث کرونا مطرح است اینجا هم در کنار کرونا درگیر مشکلات دیگری هم هستیم.

جهانگیرزاده درادامه تصریح کرد:البته مشکلاتی در داخل کشورمان وجود دارد و کسی هم نمی تواند منکر این امر شود اینکه با استیضاح رئیس جمهور این مشکل حل خواهد شد این نظر بنده نیست،البته بحث براین است که به جای طرح این موضوع دولت را بایستی کمک کنند،هرچند مجلس هم تا به امروز تا جایی که توانسته همکاری لازم را انجام داده و به نوعی هم دست دولت را گرفته است.

استیضاح یا گرفتن ماهی از آب گل آلود؟

نماینده پارس آباد در مجلس گفت: اصلا بحث استیضاح مطرح نیست و اینکه یک عده ای هم نظرشان بر این است که بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند؛اما عده ای از نمایندگان هم هستند که به جای این امر معتقدند که باید دولت را کمک کنیم و دست دولت را بگیریم ،هرچند دولت کاستی های بسیار زیادی دارد و می توانست بهتر از این هم عمل کند و برنامه ای برای رفع رمشکلات مردم داشته باشد.

مخالف طرح استیضاح رئیس جمهور

وی افزود:به هرحال مجلس نمی تواند نسبت به عملکرد دولت بی تفاوت باشد، اگرچه باید با همکاری با دولت مشکلات کشور را حل کنند و ما عده ای از نمایندگان مجلس با این طرح مخالف هستیم که با استیضاع بشود مشکلات کشور را مرتفع کرد.

عدم احساس مسئولیت

جهانگیرزاده ادامه داد:متاسفانه یک سری از مسئولین احساس مسئولیت نمی کنند یا اینکه خودشان را عضوی از این مملکت نمی دانند،انقلابی عمل نمی کنند و راه و آرمان شهداء را گم کرده اند،بنابراین بارها به مسئولین دولتی مطرح کرده ایم که آمده ایم تا دست شماها را بگیریم و یاری تان کنیم اما اینکه آنها نمی خواهند به هر نیت و هدفی از مجلس کمک بگیرند، خود جای بسی تامل دارد.

مردم غرق درمشکلات

نماینده پارس آباد در مجلس اظهارکرد: بنابراین امروز مردم در مشکلات غرق شده اند،به هرحال خودمان هم از مردم هستیم اما عده ای در بدنه دولت احساس مسئولیت نمی کنند،بارها هم عرض کرده ایم و به اطلاع رئیس جمهور هم رسانده ایم که متاسفانه تا به امروز نتیجه ای حاصل نشده است.

مجلس در دوراهی استیضاح

وی افزود:مجلس در دوراهی استیضاح مانده است،هرچند به نظر بنده استیضاع کلید حل مشکلات کشور نیست،به هرحال دولت باید از مجلس کمک بگیرد و نظر بخواهد چرا که مشکلات کشورمان خیلی زیاد تر این موضوعات است گرچه قیمت خودرو،دلار ، کالاها و از طرفی حقوق پایین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

 جهانگیرزاده درادامه گفت:معتقدم که حل مشکلات با همکاری مجلس و دولت میسرخواهد شد،و باورکنید که کل نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم و یاری دولت آماده اند درحالی که یک سری نهاده های دامی و کشاورزی حدود 4ماه است که در بنادر جا خشک کرده اند که  آزاد کردن و در اختیار مردم گذاشتن که دیگر زور و کارشناس خارجی نمی خواهد.

بی توجهی دولت به راهکارهای مجلس

نماینده پارس آباد در مجلس تصریح کرد: ما می خواهیم دست دولت را بگیریم و مشکلات کشورمان حل شود،آز آنطرف آمریکا و اسرائیل هم دارند فشار می آورند ،اگر ما هم در داخل کشور به دولت فشار بیاوریم این امر منطقی به نظر نمی رسد،اما اینکه دولت را کمک کنیم همه اتفاق نظر دارند اما از طرفی هم دولتی ها خیلی کم از راهکارهای مجلس استقبال می کنند.
استقبال موحد از استیضاح رئیس جمهور

حجت الاسلام سید محمد موحد،نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اشاره به روند وضعیت استیضاح رئیس جمهور گفت: در بحث استیضاح رئیس جمهور، بنده در مجلس طرح را امضاء کرده و روی امضا خودم هستیم.

وی در ادامه در خصوص  روند بحث استیضاح رئیس جمهور و جایگزینی اسحاق جهانگیری گفت: نباید این فرضیه را فعلا دنبال کرد، باید ببینیم که شرایط کشور چه وضعیتی است و تا کجا پیش خواهد رفت.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده تصریح کرد: ممکن است شرایطی پیش بیایید که مصالح کشور چیز دیگری را ایجاب کند که فعلا شرایط به زمان آینده بستگی خواهد داشت که فعلا نمی توان اظهار نظری کرد.

دولت باید پای کار باشد

وی درباره عملکرد ضعیف دولت و راه برون رفت از آن گفت: مشکلات ابعاد مختلفی دارد که آنچه با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث مسائل اقتصادی است که همه مجموعه دولت و حاکمیت باید پای کار باشند و برای خروج از وضعیت موجود تلاش و تحرک ویژه ای را انجام دهند.

چاره اساسی برای مردم

موحد افزود:بنابراین باید مردم را از این وضعیتی که غیر قابل تحمل است نجات دهنده چرا که شرایط بسیار شرایط حادی برای اقشار آسیب پذر است و بنده هم بر این باور هستیم که با این بسته های حمایتی مشکل حل نخواهد شد.

وی تاکیدکرد: شما یک بسته ای هم کمک کنید چه گرهی از مشکل مردم باز می شود چه کاری از مصائب مردم باز می شود لذا متعقدیم باید چاره ای اساسی در این حوزه صورت گیرد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در خصوص نوع کمک مجلس به دولت گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید تمام قدپای کار باشند تا گرهی از مشکلات باز شود و من احساس می کنم که این معضل متعلق به همه کشور است و باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات خروج کنیم.

مردم به تنگ آمده اند

جعفر راستی، نماینده شبستر در مجلس نیز در خصوص بحث استیضاح رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر نماینده بر گرفته از نظر موکلین خود است، مردم از وضعیت اقتصادی به تنگ آمده‌اند و به نوعی این مسائل کشوری به حال خود رها شده است.

عدم همکاری دولت

وی افزود: بنای ما ابتدا بر تعامل بود و همیشه آماده ایم که راه تعامل با دولت را باز کنیم، اما الان می بینم که متاسفانه دولت در تعامل هیچ گونه همکاری نمی کند پس صبر و تحمل مردم نیز حدی دارد، رئیس جمهور باید جوابگوی این وضع اقتصادی باشد، دولت به عنوان قوه مجریه مسئول وضعیت حال اقتصاد کشور است پس  رئیس‌جمهور باید بیایند در صحن مجلس و جوابگو باشد .

نماینده شبستر در ادامه گفت:رئیس جمهوری که حتی برای معرفی وزیر پیشنهادی خود وارد مجلس نمی شود حالا به هر بهانه ای مثلا کرونا این کار را انجام می دهد.

روحانی پاسخگو باشد

راستی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی 290 نماینده حضور دارندکه به اصلاح با کرونا کنار آمده اند،اما شخص رئیس جمهور می آیند و می گویند ستاد کرونا اجازه ندادکه  بنده به مجلس بیایم، این موضع نه قابل پذیرش است و  نه منطقی پشت سر این موضوع است، به هر حال کسی که مسئول قوه مجریه کشور است باید پاسخگویی این وضع اقتصادی باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: ادامه این وضع برای مردم سخت است، بر هر حال ما نمایندگان بخصوص نمایندگان  شهرستانی دیدار های زیادی با مردم داریم  و به مردم سر می زنیم و مشکلات آنها را پیگیری می کنیم.

وضعیت آشفته اقتصادی

وی ادامه داد: نمی شود که ما یقه مان بماند دست مردم و رئیس جمهور هم بیاید و به واسطه اینکه نمایندگان استیضاح نمی کنند و به این مسائل بی محلی کنند،به نظر بنده بهترین زمان است که  رئیس جمهور بیاید و پاسخگو وضعیت آشفته اقتصادی این روزها باشند.

رئیس جمهور صلاحیتش را اثبات کند

راستی بیان کرد: ما نمی گوییم که رئیس جمهور صلاحیت ندارد بلکه می گوییم رئیس جمهور خود به صحن مجلس بیایند و صلاحیت خود را اثبات کنند، ایشان حاضر به دفاع از خود نیز نیستند.
در پستو نمی توان مملکت را اداره کرد

نماینده شبستر با بیان اینکه در پستو نمی توان مملکت را اداره کرد ،گفت: برای ادامه کشوری 80 میلیونی مثل ایران باید آستین ها را بالا زد ، چطو وقتی که می خواستیم خود را مطرح کنیم  از این استان به آن استان سفر می کردیم، الان بیایم و در پستو قایم بشویم مگر می شود با قایم شدن مملکت به این بزرگی را اداره کرد.

وی گفت: رئیس جمهور به عنوان مسئول قوه مجریه باید بیایند وسط میدان و هر کدام از وزرا که کار نکرد را نیز عوض کند ، تا مشکلات مردم حل شوند متاسفانه مشاهده می کنیم که الان مشکلات ساده هم در این کشور زمین مانده است.

جهانگیری نمی تواند عهده دار مسئولیت رئیس جمهور باشد

راستی افزود: اگر رئیس جمهور بخواهد استیضاح بشود آقای جهانگیری نمی تواند عهده دار مسئولیت وی باشد، زیر آقای جهانگیری به عنوان معاون رئیس جمهور خود الان در میدان کار است و اکثر مسئولیت های رئیس جمهور را معاون ایشان انجام می دهند و جهانگیری در این وضعیت آشفته اقتصادی چه کاری برای بهبود معیشت و اقتصاد مردم کرده است؟ معلوم است از این تیم  کاری بر نمی آید اگر بر می آمد که وضعیت کشور این نبود، به هر حال رئیس جمهور بیایند صحن ببینیم چه می شود.

راستی در خصوص اینکه چرا مجلس به جای استیضاح نمی آید و به دولت فشار بیاورد تا وارد میدان بشود و کار کند تا مشکلات اقتصادی مردم بر طرف بشود نیز گفت: مطمئن باشد تا آخرین درجه فشار را مجلس آورده متاسفانه از این طریق نتیجه ای نگرفت، شما کی دیدید که همزمان هفت الی هشت وزیر در کمیسیون ها باشند.

آخرین حد فشار را نیز آوردم

وی با بیان اینکه از زمان شروع مجلس یازدهم تا به الان روش خود را در تعامل گذاشته بودیم و وزراء می آیند و توافق نیز می شود و ما آخرین حد فشار را نیز آوردم، وقتی دیدم کار و اقتصاد کشور رو به راه نشده رو آوردیم به این موضع که رئیس جمهور باید استیضاح شود.

استیضاح دردی از دردها رو هم دوا نمی کند

وی افزود: امضاء کنندگان استیضاح رئیس جمهور می دانند این استیضاح دردی از دردها رو هم دوا نکند.

راستی در ادامه بیان کرد: نمی شود که مملکت را این طور رها کرد، اگر کمیته جهادی بفرستیم وسط میدان بهتر این اینها کار می کنند، با وجود این همه ابزار و تجهیزات، و این همه نیروی انسانی متخصص این وضع نشان دهند مدیریت ضعیف است، ما نه منابع کم داریم و نه پتانسیل نیروی انسانی متخصص بلکه در بخش مدیریت و روحیه جهادی ضعف داریم.

روحیه جهادی درکار

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نشستن و از دور دستور دادن چاره مشکلات مملکت نمی شود، همانند سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" باید طرف برود و بگوید بیاید و نگوید بروید من هم می آیم.

وی در پایان افزود: به هر حال اینکه می گویند بروید من هم می آیم و بعد خودش هم نیاید مشکل ماست این نشان می دهد که روحیه جهادی در اینجا جایش خالی است و  حتما باید چاره اندیشی بشود، نمی شود که این طور وضعیت را رها کرد و  الان واقعا مردم در موضوع معیشت خیلی مشکل دارند، ببینید اکثر خانواده ها جوان بیکار تحصیل کرده در خانه دارند و متاسفانه فرزندان شرمنده پدر و مادر هستند و برعکس و این وضع غیر قابل تحمل شده است و حتما باید چاره اندیشی در این خصوص بشود.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده پارس آباد در مجلس بحث استیضاح رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور نماینده مردم مشکلات کشور روحیه جهادی عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با کسی تعارف ندارد

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور گفت: شفافیت، جلوگیری از تعارض منافع، شایسته گزینی، تسهیل در انجام امور، شناسایی بسترها و گلوگاه های فساد و مبارزه قاطع با فساد مورد تاکید دولت مردمی است و برای اجرای آن با کسی تعارف نداریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست شورای اداری استان تهران با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲گانه رئیس جمهور در پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح گشت ارشاد مدیران پرداخت و افزود: برای جذب و تقویت مشارکت مردمی که مورد تاکید معظم رهبری در شعار امسال نیز قرار گرفته است، نیازمند تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار بخش خصوصی هستیم. به طور مثال اقدام وزارت اقتصاد در حذف امضاهای طلایی در این دولت می‌تواند نمونه برجسته‌ای از این اقدام باشد و همه دستگاه‌های اجرایی هم در این مسیر هستند.

وی ضرورت نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را هم تدوین کنیم اما به نظارت آن‌طور که باید توجه نکنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. نظارت به معنی عدم اعتماد به مدیران نیست و معتقدم مدیران اجرایی کشور، سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند. مهمترین راه صیانت از مدیر، نظارت و نگهداری اوست. بسیاری از مدیرانی که پرونده‌ای برای آنها در محاکم تشکیل شده، به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم اطلاع کافی از قوانین و آئین نامه ها دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان این‌که «در اصول ۱۲گانه ضدفساد آیت‌الله رئیسی، هیچ خط قرمزی نداریم»، تصریح کرد: رئیس جمهور فرمودند نباید هیچ حدود و ملاحضه ای در برخورد با فساد باشد، پس بازرسی و نظارت در همه سطوح و همه زمان‌ها جاری است. البته رد نمی‌کنم که گاهی ممکن است مدیری تحت فشار سیاسی یا غیرسیاسی باشد اما موظف است از مسیر حق و قانون خارج نشود و از توصیه‌ها تاثیر نپذیرد؛ گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است

وی با ذکر تعبیر رهبری از مبارزه با فساد در دستگاه اجرایی، اظهار کرد: ایستادگی در برابر اژدهای هفت سر به فرموده رهبر معظم انقلاب، ممکن است باعث تبعاتی شود اما باید مقاومت کرد. ما هم پشتیبان چنین مدیرانی هستیم، به طور مثال مدیر منابع طبیعی یکی از شهرستان های شمالی به دلیل اجرای قانون با فشارهای افراد سیاسی و دستور مدیر استانی عزل شده بود، ولی به این نوع برکناری ورود کردیم و مدیر شجاع مذکور را به جایگاه قبلی در همان شهر بازگرداندیم. حتی اصرار مدیرکل استان مبنی بر ارتقای او را رد کردیم و گفتیم باید به همان اداره شهرستان برگردد تا همگان، جدیت دولت در حمایت از مبارزان با فساد را ببینند و درس عبرت شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد خطاب به مدیران اجرایی استان تهران، توجه آن‌ها را به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر معطوف کرد و گفت: حضرت که به رئوفیت و گذشت زبانزد بودند، فرمودند "مفسدان را نقره داغ و خادمان را حمایت و تشویق کن" این رویه نصب العین دولت خدمتگزار سیزدهم است.

وی به مسائل اصلی و محوری استان تهران هم پرداخت و اظهار کرد: اجرای قانون هوای پاک در تهران حیاتی است و دستور ویژه رییس‌جمهور برای پیگیری هوای پاک، دغدغه ملی است و فقط استانداری مسوول آن نیست و همه دستگاه ها باید پای کار باشند.

وی با اشاره به این‌که «حاشیه نشینی در کنار تقاضای فراوان برای سکونت موقت در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران و استان های همجوار شمالی و تفرج‌گاه‌های خصوصی باعث افزایش قیمت زمین و وقوع بزه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری در معاملات و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی شده است» گفت: عدم توجه به حریم جاده و بستر رودخانه‌ها و تصرفات غیرقانونی باید متوقف و با جزای سنگین مواجه شود. اصلاح مرز تقسیمات کشوری و تعیین مرز شهرستان های تهران، ایمنی بازار تهران با قدمت تاریخی و اهمیت اقتصادی، و توجه به مقوله آموزش در ارتقا سلامت نظام اداری هم از دیگر سرفصل های مهم استان است که باید به آن اهتمام ورزید.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در پایان توصیه‌ای به مدیران استان تهران کرد و گفت: به اسناد بالادستی توجه کنید، آن‌ها را مطالعه کنید. از جمله اصول یاری رسان به مدیران در موفقیت همین اصل مهم است. از نگاه بخشی و جزیی و آلوده به سیاست و برخورد حزبی دوری کنید. شما مکلف به اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری هستید و نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی باشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • دولت با کسی تعارف ندارد