Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@04:22:32 GMT

اتهام چین به آمریکا/ دخالت در امور داخلی‌

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۴۲۲۰

اتهام چین به آمریکا/ دخالت در امور داخلی‌

وزارت خارجه چین در پاسخ به توصیه پامپئو برای کاهش واردات برزیل و ایالات متحده از چین گفت:برخی سیاست‌مداران آمریکایی در حال لکه‌دار کردن همکاری اقتصادی و تجاری عادی هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چین: ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به دیدار رهبر رئیس دولت در تبعید تبت با یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن از آمریکا خواست فوراً دست از دخالت در امور داخلی چین بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"لوبسنگ سنگای"، رئیس دولت مرکزی تبت هفته گذشته با هماهنگ‌کننده جدید آمریکا در امور تبت دیدار کرد. سنگای گفت این نخستین باری بوده که رئیس دولت مرکزی تبت در وزارت خارجه پذیرفته شده است.

ژائو لیجیان اظهار کرد: چین تمام اقدامات ضروری را برای حفاظت از منافع خود انجام می‌دهد.

آزردگی چین از ایالات متحده بر سر تبت، در زمانی رخ می‌دهد که روابط بین این دو قدرت جهانی بر سر پاره‌ای مسائل، از جمله تجارت، تایوان، حقوق بشر، دریای چین جنوبی و ویروس کرونا در پایین‌ترین نقطه خود طی دهه‌ها قرار دارد.

ژائو در حالی که سنگای را به عنوان یک جدایی‌طلب ضدچین توصیف می‌کرد، گفت: آمریکا باید از هرگونه تماس رسمی با او دست بکشد.

وی افزود: دیدار مقام وزارت خارجه آمریکا با سنگای "سیگنال بسیار اشتباهی به نیروهای استقلال تبتی فرستاده است." آمریکا فوراً باید دست از استفاده از مسئله تبت به منظور دخالت در امور داخلی چین، بردارد.

لینک کوتاه: asriran.com/0039hT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین آمریکا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»