Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدایی گفت: بعضی از پروژه های آب، راه و شهرسازی و بهداشت و درمان استان به پیوست قانون بودجه سال آینده افزوده می شود و برای حل مشکلات پروژه های پتروشیمی و تولید پلاسما نیز رایزنی هایی انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی سه شنبه (29 مهر) در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های سفر اخیر خود به تهران گفت: یکی از کارهایی که معمولاً در یکی دو سال گذشته انجام دادیم، این است وقتی فصل تنظیم بودجه می شود یعنی زمانی که پروژه های عمرانی دولت را برای سال بعد تنظیم می کنند، جلساتی در مرکز با مسئولین ملی و استانی می گذاریم تا بر پروژه های سال بعد تأکید کرده و هم سعی کنیم که اعتبار بیشتری برای آن گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: روز گذشته برای 3 بخش از پروژه ها شامل پروژه های آب، راه و شهرسازی و بهداشت و درمان در سازمان برنامه و بودجه کشور جلسه داشتیم که مسئولین استانی و ملی بودند و جلسه مربوط به راه و شهرسازی و آب با حضور معاون زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور و جلسه بهداشت و درمان با حضور یکی دیگر از معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه پروژه هایی که می خواهد در قانون بودجه سال آینده بیاید، یکسری مجوزهایی باید برای آن ها صادر شود که در بودجه سال آینده دیده شوند؛ ادامه داد: در بخش راه و شهرسازی، موفق شدیم تا دوستان را قانع کنیم 3 پروژه را در پیوست قانون بودجه سال 1400 بیاورند و این قولی بوده که به ما داده شده و امیدواریم که تا آخر به همین ترتیب انجام شود.

 

 

فدایی با بیان اینکه از جمله پروژه های راه و شهرسازی، جاده جیرفت_فاریاب، جاده کهنوج_قلعه گنج و جاده نرماشیر به ریگان است، اظهار کرد: البته نرماشیر به ریگان در اصل جاده بم_ایرانشهر بوده اما قسمت نرماشیر به ریگان برای ما مهم تر است؛ همچنین چند پروژه هم قرار شد در جدول شماره 20 قانون بودجه سال 1400 بیاورند که این جدول شماره 20، مرحله دوم نسبت به پیوست قانون است.

 

 

وی گفت کنارگذر شرقی رفسنجان، کنارگذر غربی زرند، کنارگذر غربی سیرجان، جاده رفسنجان به شهربابک، جاده نگار، دشتکار و بردسیر و جاده شهربابک_نیریز؛ مسیرهایی  هستند که قرار شد در جدول 20 قانون بودجه سال 1400 آورده شوند.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: راه آهن جیرفت_بم به عنوان پروژه ای که شروع شده اما چون اعتبار زیاد می خواهد خیلی کند پیش می رود که قرار شد این جاده از تسهیلات ماده 56 استفاده کنیم و در این صورت اجرای آن خیلی سرعت پیدا می کند و دیگر اینکه پروژه راه آهن سیرجان_بافت هم قرار شد به صورت مشارکتی( 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد کمک دولت) انجام شود؛ البته بخش خصوصی عمدتاً شرکت هایی هستند که از این مسیر استفاده می کنند و عمده و شریک اصلی آن فولاد بافت است.

 

 

وی با بیان اینکه پروژه های بخش آب از پروژه هایی است که بارها گفتیم مهم است، خاطر نشان کرد: برای بخش آب، یکی از پروژه های مهمی که چند سال پیگیر بودیم تا شروع شود، پروژه آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت است زیرا کیفیت آب سد مناسب بوده و خوب است از این آب سد برای تأمین آب این دو شهر استفاده کنیم.

 

 

فدایی ادامه داد: این پروژه { آبرسانی آب به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت} را ظرف یکی دو سال گذشته پیگیری کردیم و نتوانستیم اعتبار بگیریم تا شروع شود اما امسال برای شروع پروژه اعتبار گرفتیم و پروژه الان برای شروع مشکلی ندارد اما برای اینکه پیوست قانون بودجه در سال  1400 قرار بگیرد در روز گذشته توافق کردیم که هرچه سریع تر مجوز ماده 23 این پروژه صادر بشود تا بتواند به پیوست قانون بودجه سال 1400 اضافه شود.

 

 

وی در ادامه با اشاره به پروژه بعدی بخش آب، گفت: پروژه آبرسانی به شهر راور از سد قدرونی که این سد حدود یک ماه گذشته افتتاح شد اما استفاده از آب این سد برای تأمین آب راور بلاتکلیف بود که در روز گذشته تکلیف این پروژه را هم روشن کردیم و قرار شد مجوز ماده 23 برای این پروژه هم داده شود تا بتواند به قانون بودجه سال 1400 پیوست شود.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: تصمیم دیگری که در مورد آب شهرها گرفته شد، یک پروژه آبرسانی تحت عنوان آبرسانی به شهرهای بم و بروات است که قرار شد به این پروژه شهرستان های ریگان، فهرج و نرماشیر اضافه شوند و همچنین برای تکمیل سرریز سد نرماشیر از ماده 10 و 12 قانون اعتبار داده شود.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: بحث دیگر ادامه سیل بند خرم در جنوب برای حفاظت از رودبار جنوب و جازموریان از سیل است که تلاش داریم این هم در پیوست قانون بودجه سال 1400 بیاید اما هنوز به نتیجه و جمع بندی نرسیده است.

 

 

فدایی در خصوص بیمارستان ها، گفت: 3 بیمارستان در انار، ریگان و عنبرآباد داریم که پیوست قانون بودجه نیستند و قرار شد در پیوست قانون بودجه سال 1400 لحاظ شوند؛ به طور مثال بیمارستان عنبرآباد همانطور که می دانید به دلیل اینکه در پیوست قانون بودجه نیست اعتباری به آن داده نمی شود و هرچه پیگیری کردیم فقط یک مرحله اعتبار داده شده و پروژه شروع شده اما نیمه تمام رها شده است به همین دلیل قرار شد به پیوست بودجه سال 1400 اضافه کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: بعضی از بیمارستان ها هم نیاز به مجوز ماده 23 دارند که در مورد آن ها نیز بحث شد؛ یکی بیمارستان شفا (بیمارستان جدیدی که به جای بیمارستان شفا باید ساخته شود) قرار شد پیگیری شود و دیگری بیمارستان فاریاب است و همچنین چند بیمارستان هم هستند که در پیوست قانون بودجه هست اما اعتبار آن ها کم است و قرار شد که اعتبار این ها را نیز افزایش دهند از جمله این بیمارستان ها، بیمارستان کاشانی جیرفت، بیمارستان بم و بیمارستان رفسنجان هستند.

 

 

استاندار کرمان افزود: تصمیم دیگری که گرفته شد این بود که برای دانشکده های جدید التأسیس در سیرجان، بم و جیرفت اعتبار لازم برای فضاهای آموزشی و کمک آموزشی گذاشته شود.

 

وی در ادامه به دو تصمیم خوب اشاره کرد و گفت: توافق شد پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی استان امسال پرداخت شود و دیگری اینکه حقوق کارکنانی که در بحث کرونا در بیمارستان ها کار می کنند از جمله کادر درمان و پرستارانی که در بخش کرونا فعال هستند، حق الزحمه آن ها افزایش پیدا کند و فقط شامل همین گروه می شود و شامل همه کادر درمان نمی شود.

 

 

فدایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همانطور که می دانید وزیر نیرو{دکتر اردکانیان} جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای استان های یزد و کرمان است و ما یکی دو جلسه با وی راجع به پروژه های اقتصاد مقاومتی استان داشتیم و بعضی از این ها را قرار بود که ما پیگیری کنیم.

 

 

وی ادامه داد: دو موضوع اصلی با وی داشتیم؛ یکی از آن ها مسائلی بود که با صندوق توسعه ملی داریم؛ پروژه های اقتصاد مقاومتی، مشکلاتی با صندوق توسعه ملی کشور دارند که هیئت عامل صندوق را دعوت کردند و دیگری مشکلاتی است که با بانک مرکزی به خصوص در بحث صادرات پسته و خرما داریم که جلساتی داشتیم اما مشکلات هنوز به طور کامل حل نشده است.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه در جلسه روز گذشته مسائل خود را با صندوق توسعه ملی مطرح کردیم و تصمیماتی گرفته شد و پروژه هایی که مشکل داشتند از جمله پروژه پتروشیمی بافت و پروژه تولید پلاسما که مدت ها معطل ماندند، مطرح شد؛ افزود: در مورد نحوه حل مشکلات این دو پروژه تصمیماتی گرفته و قرار شد ما آن تصمیمات را دنبال کنیم تا به نتیجه برسد.

 

 

وی ادامه داد: برای پتروشیمی بافت صندوق توسعه موافقت کرد که اگر کنسرسیوم بانکی تشکیل شود، تسهیلات مورد نیاز این پروژه را پرداخت بکند که تاکنون بانک ملی برای تشکیل کنسرسیوم موافقت کرده و دو بانک دیگر را باید قانع کنیم تا با بانک ملی در این زمینه همکاری کنند.

 

 

فدایی در مورد پروژه تولید پلاسما، بیان کرد: کارخانه پلاسما تسهیلات ارزی می خواهد و صندوق توسعه ملی اعلام کرده به شرطی این تسهیلات ارزی را پرداخت می کند که بخشی از تولیدات پلاسما صادر شود و بتواند از محل صادرات آن تسهیلات ارزی را به صندوق برگرداند و از طرف دیگر چون تولیدات پلاسما وارداتی و جزء نیازهای کشور است، مجوزی برای صادرات آن وجود ندارد لذا قرار شد در همین راستا پیشنهاد دهیم و مجوز صادرات از هیئت دولت گرفته بشود تا از محل صادرات امکان بازپرداخت تسهیلات ارزی به وجود آید.

 

 

وی گفت: یکی هم بحث با بانک مرکزی و مشکلات صادر کنندگان پسته و خرما بود و به دنبال تصمیمات قبلی که داشتیم و این تصمیمات در یک مقطع به افزایش صادرات پسته کمک کرد؛ در جلسه روز گذشته قرار شد نماینده بانک مرکزی به کرمان بیاید و در اینجا ادامه بحث ها را با حضور صادرکنندگان داشته باشیم که به جمع بندی نهایی برسیم تا مشکلات صادرات حل شود.

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: در سفر به تهران جلسه دیگری هم با تعدادی از شرکت های بزرگ برای ایجاد مرکز نوآوری در سیرجان داشتیم زیرا دو مرکز نوآوری در کرمان و رفسنجان در حال اجرا است و بحث شد که این مرکز نوآوری را هم در سیرجان داشته باشیم به خصوص برای شرکت های دانش بنیانی که در بخش های صنعتی و معدنی فعال هستند.

 

 

وی ادامه داد: قرار شد ظرف یک ماه کارهای کارشناسی این پیشنهاد انجام بشود و بعد از یک ماه برای نحوه راه اندازی این مرکز تصمیم گیری شود.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار کرمان در جمع خبرنگاران پیوست قانون بودجه سال 1400 پیوست قانون بودجه بودجه سال آینده صندوق توسعه ملی استاندار کرمان پیوست قانون راه و شهرسازی بیمارستان ها تسهیلات ارزی تولید پلاسما پروژه ها روز گذشته قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد