Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه شب یک نشست غیرعلنی برای بررسی بحران و درگیریهای نظامی در قره باغ کوهستانی تشکیل داد.

این نشست به ابتکار فرانسه، روسیه و آمریکا برگزار شد.

بر اساس گزارش رادیو آزاد اروپا «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل که ریاست این نشست غیرعلنی را برعهده داشت گفت که اعضای این شورا در زمینه راههای تضمین بازگشت طرفین درگیر به توافق آتش بس رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از نبنزیا گزارش داد، اکنون نیاز است که اجرای آتش بس را تضمین کنیم و این مساله اصلی است چرا که دو طرف به آتش بس پایبند نبودند.

نبنزیا به خبرنگاران حاضر در نیویورک گفت: عمده بحث شورا همین بود و همه اعضای شورا روی این رویکرد اتفاق نظر داشتند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه گفته بود که مسکو به فشارهای خود روی ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای اجرای آتش بس ادامه خواهد داد. وی تاکید کرده که وزارت دفاع روسیه نیز در این تلاشها دخیل است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل این موضوع را رد نکرد که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا ممکن است در آنجا مستقر شوند. وی در این زمینه گفت: این سوال که چه کسانی آنجا مستقر شوند و در چه ظرفیتی مستقر خواهند شد مطرح است و در دست بررسی و رایزنی قرار دارد.

این دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی و حل و فصل بحران قره باغ بود. نشست اول روز 29 سپتامبر گذشته برگزار شده بود.

علیرغم توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که با میانجیگری وزیر خارجه روسیه روز 19 مهر حاصل شد، درگیریهای مرگبار میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه دارد. جمهوری آذربایجان همواره تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه آمریکا سازمان ملل روسیه شورای امنیت آمریکا جمهوری آذربایجان سازمان ملل قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه